سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

سید جعفر تشکری هاشمی: درحالی‌که سال به میانه رسیده و در رستاخیز فصول، که نیمه اول سال را به نیمه دوم سال پیوند می‌زند، قرار داریم و در آخرین روز فصل تابستان و در آستانه فصل پاییز، پروژه‌ای که با تدبیر شهردار تهران و با دانش مهندسان و توان کارگران ایرانی امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرد، رستاخیزی در ایجاد تحول و تکامل در حمل‌ونقل‌پایتخت محسوب می‌شود.

 

 بسياري از‌صاحب‌نظران حمل‌ونقل و ترافيك، اعتقاد دارند خط سراسري 3متروي تهران، پروژه‌اي است كه مي‌توان به آن افتخار كرد و براي اين باور، دلايل و عوامل متعدد و متنوعي را برشمرد كه در اين فرصت و همزمان با افتتاح اين خط، چند نكته از ده‌ها نكته‌اي كه با استناد به آنها مي‌توان به اين پروژه مباهات كرد، به اجمال اشاره مي‌شود.

اول: خط 3مترو در شرايطي احداث شد كه كشورمان تحت شديدترين تحريم‌هاي ظالمانه قدرت‌هاي استعماري و استكباري قرار داشت و ساختن چنين پروژه‌اي به‌عنوان دستاوردي گوارا در شرايطي ناگوار كه استكبار و استعمار، تمامي استعداد خود را ناجوانمردانه به‌منظور تحت فشار قراردادن كشورمان به‌كار گرفته بودند، جاي بسي افتخار و مباهات دارد.

دوم: خط 3مترو تبلور و تجلي مديريت جهادي بود و نشان داد كه در سخت‌ترين شرايط مي‌توان با اتكا به توان داخلي و با استفاده از دانش مهندسان و نيروي كارگران ايراني، سخت‌ترين پروژه‌ها را اجرا كرد و با وجود تمام محدوديت‌هاي خارجي و محروميت‌هاي داخلي، خم به ابرو نياورد و گره هاي پيش رو را يك به يك با چنگ و دندان باز كرد تا خداي ناكرده خم به ابروي مردم عزيزمان نيايد.

سوم: خط 3مترو آثار و نتايج اقتصادي و اجتماعي فراواني بر جاي خواهد گذاشت. با بهره‌برداري از اين خط زمان سفر از بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا لواسانات در شمال تهران به نصف ميزان موجود كاهش مي‌يابد.

... و سرانجام اينكه همزماني افتتاح اين خط با هفته دفاع‌مقدس، نكته‌اي را در خود مستتر دارد و آن اين است كه هر چند جهاد در جبهه‌هاي حق عليه باطل به اتمام رسيده اما جهاد در عرصه‌هاي خدمت به مردم عزيزمان تحت رهبري‌هاي حكيمانه مقام معظم رهبري با قدرت و قوت ادامه دارد.

کد خبر 308075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha