همشهری‌ آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه زشوف جمهوری لهستان درزمینه باستان شناسی، زبان شناسی تاریخی، تاریخ معماری، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، مردم شناسی و... همکاری می‌‌کنند.

ایران و لهستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همکاری‌ها در چارچوب تفاهم نامه‌ای که به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و الکساندر بابکو رییس دانشگاه زشوف جمهوری لهستان رسید صورت می‌ گیرد.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف توافق کردند که در زمینه‌های باستان شناسی (شامل باستان شناسی زیر آب)، زبان شناسی تاریخی(زبان‌های ایران باستان )نسخ خطی فارسی کلاسیک و فارسی نو، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، تاریخ معماری، مردم شناسی، میراث طبیعی، اکوتوریسم و گردشگری، هنرهای سنتی و سکه شناسی با یکدیگر همکاری کنند.

در این موارد فعالیت هایی نظیر، تبادل پژوهشگر در پروژه‌های بلند مدت یا کوتاه مدت، تبادل دانشجو در پروژه‌های بلند مدت یا کوتاه مدت، همکاری پژوهشی و برگزاری مشترک فراهمایی، هم نشست ها، کارگاه‌های آموزشی یا ارایه فراهمایی ها مورد نظر است.
بر اساس مندرجات این تفاهم نامه کارگروه نظارتی متشکل از رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گردشگری یا نماینده رسمی منصوب توسط وی، رییس دانشگاه یا نماینده رسمی منصوب توسط وی و نماینده پژوهشکده ها یا گروه‌های مرتبط طرف ها در رابطه با موضوع همکاری نتایج فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی را به صورت سالانه به همراه تصمیم گیری درباره پروژه‌های سال بعد بررسی خواهد کرد.

در مفاد این تفاهم نامه آمده است طرف ها در تقسیم هزینه‌های پروژه‌های مشترک که مورد تأیید کارگروه نظارتی است مشارکت خواهند داشت و هر گونه اختلاف ناشی از اجرا تا تفسیر این یادداشت تفاهم از طریق مذاکره توسط مقام‌های صلاحیت دار طرف ها و از طریق مجاری دیپلماتیک حل و فصل خواهد شد.

این یادداشت تفاهم 7بندی برای یک دوره پنج ساله منعقد شده است و پس از آن برای دوره پنج ساله دیگر تمدید خواهد شد مگر آنکه هر یک از طرف ها شش ماه قبل از پایان اعتبار سند، فسخ آن را به طور کتبی اعلام کنند.

کد خبر 307919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha