دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود طوفان‌هایی که در منطقه سیستان رخ می‌دهد این منطقه در حال مدفون شدن در زیر شن‌های روان است.

سیستان درحال دفن شدن زیر شن‌های روان

به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، سید باقرحسینی در جمع مدیران در فرمانداری زابل اظهار کرد: سیستان همیشه عزت‌مند بوده است و اگر خشکی دریاچه هامون نبود ما به هیچ کس احتیاج نداشتیم.

حسینی با بیان این که هیچ کس منکر خدمات ارزنده دولت در منطقه سیستان نیست، افزود: در رابطه با اشتغال، در منطقه کاری انجام نشده و خواسته اصلی مردم توجه ویژه در بحث اشتغال به این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: عموم مردم خواستار تسریع در مهار شن‌های روان، رایگان شدن تعرفه آب و برق برای سه سال، اختصاص سهمیه رایگان آرد به روستاییان، مبارزه با قاچاق سوخت، اختصاص حق ریزگردها برای کارکنان دولت و بخشودگی بدون قید و شرط مالیات برای کسبه هستند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مردم در منطقه سیستان با یارانه زندگی می‌کنند، افزود: تنها راه برون رفت سیستان از این معضل تسریع در نهایی شدن منطقه آزاد است.

نماینده مردم زابل در ادامه تاکید کرد: فقر و بیکاری و به دنبال آن مهاجرت در منطقه سیستان بیداد می‌کند.

حسینی گفت: شغل ۸۰ درصد مردم سیستان وابسته به هامون بوده که در حال حاضر بیکار شدند، باید اقداماتی انجام شود که از مهاجرت مردم جلوگیری شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی به مشکل ریزگردها در سیستان اشاره کرد و گفت: تنها راه‌حل این بحران بزرگ پیگیری حقابه تالاب هامون از افغانستان است، چرا که تا زمانی که آب وارد هامون نشود ریزگردها نیز مهمان ریه‌های مردم خواهند بود.

وی با اشاره به این که استان سیستان و بلوچستان به دلیل طوفان شن رتبه اول بیماری‌های تنفسی را دارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولان اعلام تعطیلی نمی‌کنند، با توجه به وجود این مشکلات ما خواستار اقدام جدی دولت در این زمینه هستیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش‌های قالیبافی و فرش به جای دامداری و کشاورزی با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های اخیر منطقه سیستان از لحاظ اقتصادی سبب ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و افزایش درآمد می‌شود.

وی در پایان خواستار تصویب منطقه آزاد در شورای عالی امنیت ملی شد.

کد خبر 307866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha