شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تحقیات انجام شده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و تاجران اسلحه صهیونیست در همه درگیری‌های منطقه حضوری فعال دارند و به کشتار طرف‌های درگیر کمک می‌کنند.

 صهیونیست ها تاجران مرگ در همه نقاط جهان

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری وطن، پایگاه خبری شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقاتی در مورد دست داشتن تاجران اسلحه اسراییلی در درگیری ها و حوادث منطقه ای را منتشر کرد.

بر اساس اعلام این شبکه، منطقه ای در جهان نیست که درگیری در آن باشد اما اثری از سلاح های اسراییلی در آن نباشد.

این شبکه می افزاید، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که تاجران اسراییلی به یکی از طرفین نزاع یا هر دو طرف سلاح می فروشند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که تجارت اسلحه وسیله ای برای نزدیک شدن اسراییل (رژیم صهیونیستی) به بسیاری از کشورهای جهان بوده و از سوی دیگر این رژیم از این طریق سود زیادی می برد و اینگونه است که می بینیم اسراییل به صورت رسمی و همچنین شرکت های خصوص آن طی سال های اخیر مقادیر زیادی اسلحه به کشورهای مختلف جهان فروخته اند و با دنبال کردن مسیر ارسال این سلاح ها به این نتیجه می رسیم که برخی از این سلاح ها پس از مدتی به دست دشمنان اسراییل نیز می افتد.

پایگاه خبری شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: یکی از مشهورترین قراردادهای فروش اسلحه اسراییلی، قرارداد فروش اسلحه به اردن بود که بر اساس آن، اسراییل 16بالگرد

نظامی کبری را که در ارتش اسراییل از خدمت خارج شده بود ، همراه با 12فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع هرون و اسکای لارک به اردن فروخت.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: اسراییل غیر از این، تجهیزات و سامانه های ارتباطی به برخی کشورهای دیگر مانند مغرب و الجزایر فروخته است.

بر اساس این تحقیق، مقادیر زیادی از سلاح های اسراییلی در یمن (در دست مزدوران) رصد شده و برخی گزارش ها حاکی از آن است که برخی مخالفان مسلح سوری (تروریست ها) از تفنگ ها، مهمات، خمپاره، بمب و لباس های نظامی، لباس شبیه به ناظران سازمان ملل و پلاک های تقلبی خودرو ساخت اسراییل استفاده می کنند اما مقامات اسراییل این موضوع را تکذیب می کنند.

بر اساس گزارش های موجود، در سال 2013میلادی، مقادیری سلاح اسراییلی به دست گروه طالبان در افغانستان رسید و در این سال دادگاهی در آمریکا عودید اورباخ تاجر اسلحه اسراییلی را که تلاش می کرد سلاح های دیگری به طالبان بفروشد، به زندان محکوم کرد.

تحقیقات آمریکایی نشان داده است که سلاح های اسراییلی باعث کشتار شمار زیادی از نظامیان آمریکایی در افغانستان شده است.

منابع صهیونیستی در خصوص فروش اسلحه به گروه های مختلف هشدار داده و گفته اند که این سلاح ها ممکن است به سوی خود اسراییلی ها نشانه رود، دقیقا مانند سلاح های آمریکایی که به مجاهدان افغان برای هدف قرار دادن نظامیان اتحاد جماهیر شوروی داده شده بود و بعدها از این سلاح ها برای هدف قرار دادن خود امریکایی ها در افغانستان استفاده شد.

کد خبر 307756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha