مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است مرکز خرید قدیمی و محوطه پارکینگ بزرگ آن در آمریکا توسط گروهی از سازندگان به بزرگترین بام سبز جهان تبدیل شده و محوطه سبزی مملو از باغ‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمانهای مسکونی در این منطقه ایجاد شود.

براساس گزارش ساينس الرت، مركز خريد والكو در سيليكون‌ولي واقع شده و مانند بسياري از ديگر مراكز خريد در سرتاسر جهان در سال 2008 ورشكسته شد و درحال حاضر نيمه خالي و نيمه مخروبه به حال خود رها شده‌است. از اين رو شركت ساخت و ساز سند‌هيل تصميم گرفته به جاي كوبيدن اين مركز و بناي مركزي ديگر در آن،‌ كل اين محوطه 30 هكتاري را با فضاي سبزي وسيع شامل مسيرهاي پياده‌روي، باغ‌هاي انگور، باغ‌ها و مزرعه-فروشگاه‌ها و همچنين هزار آپارتمان و 100 متر مربع فضاي اداري تبديل كند.

بام سبز

نقشه ساخت اين محوطه در انتظار تاييد شوراي شهر كوپرتينو است كه انتظار نمي‌رود تا پيش از سال 2016 به تاييد برسد،‌ اما شركت سند‌هيل در انتظار اين مجوز نمانده و بخش‌هايي از نقشه‌هاي اوليه‌اش را منتشر كرده‌است.

اين اولين باري نيست كه مركز خريدي قديمي به فضاي سبز تبديل مي‌شود،‌اما اين محوطه جديد از ويژگي‌هاي منحصر‌به‌فردي برخوردار است: استفاده از آب تصفيه شده براي آبياري و گرمايش و سرمايش محوطه، استفاده از گياهان كم آب و بومي در پارك‌ها و بهره‌بردن از سيستم تهويه هواي طبيعي در ساختمان‌ها، و پوشش دادن بام ساختمان‌هاي محوطه از پوشش‌هاي گياهي به منظور ايجاد بام‌هاي سبز.

يكي از مهمترين رويكرد‌هاي شركت سند‌هيل كاهش ميزان وابستگي افراد به خودروها در اين منطقه است،‌از اين رو تمامي اين محوطه قرار است از مسيرهاي پياده رو سرسبز پوشانده شود. محوطه جديد 6.1 كيلومتر مسير پياده‌روي داشته و به واسطه بام‌هاي سبزي كه براي ساختمان‌هاي آْن در نظر‌گرفته شده،‌به بزرگترين پارك كوپرتينو تبديل خواهد شد.

کد خبر 307749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha