همشهری آنلاین: نماینده‌های ایران یک طلا و یک نقره دیگر از ادامه مسابقات وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان دشت کردند.

Ehsan Bayati

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان جهان، سه نماینده دیگر کشورمان به روی تخته رفتند که در دسته 62 کیلوگرم رده سنی 45 تا 49 سال، ابراهیم داوری در حرکات یک ضرب موفق شد ابتدا وزنه 73 کیلویی را بالای سر ببرد، سپس وزنه 78 کیلویی را انتخاب کرد که بار اول در مهار این وزنه ناموفق، اما در بار دوم در بالای سر بردن آن موفق عمل کرد. داوری در پایان حرکات یک ضرب سوم شد.

همچنين ابراهیم صالحی در حرکات یک ضرب و در همان بار اول در مهار وزنه 90 کیلویی ناکام ماند و با آسیب‌دیدگی از ناحیه آرنج از روی به تخته آمدن مجدد بازماند.

احسان بیاتی، وزنه‌بردار اصفهانی کشورمان و امید اول قهرمانی در این دسته نیز ابتدا موفق شد وزنه 95 کیلویی را مهار کند، سپس برای بار دوم وزنه 100 و برای بار سوم وزنه 102 کیلویی را با موفقیت مهار کرد تا در پایان حرکات یک ضرب اول شود.

لازم به ذکر است که حرکات دوضرب در حالی آغاز شد که ایران دو نماینده داشت. ابراهیم داوری در دسته 62 کیلوگرم موفق شد ابتدا وزنه 90 کیلویی را بالای سر ببرد و در بار دوم نیز وزنه 95 کیلویی را با موفقیت مهار کرد. داوری برای حرکت سوم خود روی تخته نیامد تا کار وی با مجموع 173 کیلو به پایان برسد. داوری با این مجموع، پس از وزنه‌بردار بریتانیایی نایب قهرمان شد.

در دسته 69 کیلوگرم نیز احسان بیاتی که برای قهرمانی با دو وزنه‌بردار فنلاندی و آلمانی می‌جنگید، برای اولین تلاش خود وزنه 123 کیلویی را با موفقیت مهار کرد. وی برای دومین حرکت خود نیز وزنه 136 کیلویی را انتخاب کرد که رکورد جهان محسوب می‌شد. بیاتی در مهار این وزنه که یک کیلوگرم از رکورد بیشتر بود نیز موفق عمل کرد تا رکورد جدیدی در این حرکت به ثبت برسد. بیاتی با مجموع 238 کیلوگرم قهرمان جهان شد و پس از وی نیز وزنه‌برداران آلمانی و فنلاندی دوم و سوم شدند.

کد خبر 307693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha