همشهری‌آنلاین: دیدگاه های آمریکا و روسیه در مبارزه با داعش بسیار متفاوت است و روسیه خواستار مناظره با آمریکا در این خصوص، شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،گزارشگر شبکه المیادین قاسم عزالدین گزارش داد: کاخ سفید کمک نظامی روسیه به سوریه را عامل تضعیف مبارزه با تروریسم می‌داند. آمریکا مانند عربستان و ترکیه معتقد است که نظام سوریه عامل بروز و گسترش تروریسم است. این اتهام‌ها شبیه ادعاهایی است که معارضان سوریه مطرح و دولت سوریه را به خلق دشمنی دروغین متهم می‌کنند. ائتلاف آمریکایی ضد داعش، مبارزه با این گروه را حتی اگر ده‌ها سال به طول بینجامد به شرطی صحیح می‌داند که نظام سوریه از آن سود نبرد.

ولادیمیر پوتین،رئیس‌جمهور روسیه این نوع مبارزه با تروریسم را به تمسخر گرفت و نتایج آن را بسیار ناچیز برشمرد.

روسیه در واقع مبارزه‌ای جدی را می‌خواهد تا از سوریه و منطقه و از روسیه در برابر گسترش تروریسم به قفقاز حمایت کند. مسکو معتقد است که مبارزه با داعش نیازمند اتحاد همه نیروهای در حال مبارزه با این گروه در منطقه از جمله سوریه است.

به همین علت است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: نباید قدرت ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفت.

این در حالی است که اولویت ائتلاف آمریکایی، سرنگون کردن نظام بشار اسد به دست معارضان مسلحی است که از آنها بیش از پنج نفر باقی نمانده است.

در حالی که جان کری، وزیر خارجه آمریکا از مسکو خواسته است تا به مشارکت سازنده در راهبرد آمریکا در مبارزه با تروریسم بپردازد، پوتین از تدوین راهبردی جدید سخن می‌گوید که هدف آن به‌جای محدود کردن داعش، مبارزه با آن و ریشه کنی آن است.

هدف دیگر روسیه حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق است اما رئیس اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) عراق را اجزاء پراکنده‌ای می داند که امکان برگرداندن آنها به وضعیت قبلی وجود ندارد.

مسکو از واشنگتن خواستار مناظره میان این دو راهبرد شده است و سعی دارد گام به گام و به آرامی پیشروی کند.

کد خبر 307611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha