پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوچیانو پاواروتی خواننده مشهور اپرا پنجشنبه 6 سپتامبر (15 شهریور) در سن 71 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.

به گزارش سی.ان.ان، تری رابسون مدیر برنامه‌های پاواروتی اعلام کرد: لوچیانو پاواروتی پنجشنبه 6 سپتامبر در زادگاهش مودنا درگذشت.

رابسون افزود: استاد (مائسترو) زمان زیادی را برای غلبه بر سرطان لوزالمعده که به آن مبتلا بود، سپری کرده بود. به گفته رابسون، نیکلتا همسر پاواروتی لورنسا و کریستینا دخترانش و آلیس و گابریلا خواهرانش و سایر بستگان و دوستان پاواروتی در زمان مرگ وی بر بسترش حاضر بودند.

luciano-pavaroti

پاواروتی در روز 25 اوت از بیمارستان مرخص شده بود و به مودنا زادگاهش مراجعت کرده بود. وی روز 8 اوت به خاطر تب شدید در بیمارستانی در مودنا بستری و دو هفته بعد، پس از یک رشته آزمایش مرخص شد.

لوچیانو پاوراتی در ماه ژوئیه 2006 برای درمان سرطان در نیویورک تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و از آن زمان تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده بود.

این خواننده تابستان امسال زمانی که در ویلای خود در سواحل دریای آدریاتیک در مرخصی بود دچار مشکلات ریوی شد. لوچیانو پاوراتی از زمان عمل سرطان تاکنون پنج بار تحت شیمی درمانی قرار گرفته بود. وی آخرین بار در ابتدای سال 2006 در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی تورین برنامه ای عمومی اجرا کرد.

قرار بود در هفته جاری به پاس خدمات پاواروتی برای ترویج فرهنگ ایتالیا، جایزه فرهنگ این کشور به وی اهدا شود.

کد خبر 30756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز