مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

محمد فخار: مدیریت ترافیک تهران تا ۶روز دیگر باید نظمی نو به‌خود بگیرد. با آغاز مهر‌ماه و افزوده‌شدن ۵میلیون سفر شهری محصلان و کارکنان مراکز آموزشی، تعداد ترددها در معابر شهری از مرز ۱۲میلیون عبور می‌کند و باید برای مدیریت زمان سفر چاره‌ای اندیشید.

ترافیک

ديروز اين موضوع در دومين جلسه ستاد استقبال از مهر قلم 94 مطرح شد تا هماهنگي بيشتري ميان نهادهاي مربوط ايجاد شود. در اين جلسه پيشنهاد تغيير ساعت ادارات براي فرار از ترافيك مهر‌ماه و آغاز سال تحصيلي ارائه شد. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، نهادها و گروه‌هاي هدف مانند دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند با همكاري‌هاي لازم از بسياري از حوادث ترافيكي جلوگيري كنند.

وي تصريح كرد: رانندگان، دانشجويان و دانش‌آموزان در كاهش ترافيك مهرماه سهيم و دخيل هستند. وي با بيان اينكه با آغاز به كار ۷۳ واگن جديد مترو، ظرفيت اين وسيله حمل‌ونقلي افزايش يافته است، اظهار كرد: خواهشمنديم مسافران از مهرماه براي كاهش آلودگي هوا و ترافيك از حمل‌ونقل زيرزميني استفاده كنند.

  • تخفيف بليت مترو براي محصلان

براساس برنامه هر ساله مديريت شهري، استفاده از مترو در روز اول مهر براي دانش‌آموزان و دانشجويان رايگان است. اين قشر از جامعه مي‌توانند از تخفيف۵۰ درصدي بليت مترو براي طول سال تحصيلي استفاده كنند و اين امكان با ورود به سايت شهرداري تهران به نشاني Tehran.ir محقق مي‌شود. تشكري هاشمي همچنين خواستار تقويت نيروهاي آتش‌نشاني، هلال احمر و امدادخودرو قبل از شروع مهرماه و سال تحصيلي ۹۵ - ۹۴ شد و گفت: درصورت عدم‌ايمني و بي‌توجهي مسئولان نسبت به اين مورد شاهد افزايش ترافيك خواهيم بود.

  • لزوم تغيير ساعت كار ادارات

تغيير ساعت كار ادارات يك مطالبه جدي مديريت شهري است كه اجراي آن پيگيري مي‌شود. نقطه اوج ترافيك مهرماه ساعت6:30 تا 8:30 صبح رخ مي‌دهد و اگر بتوان اين ساعت را به 6:30 تا ۱۰ تعميم داد، اوج ترافيك صبحگاهي به وضعيت مطلوب‌تري مي‌رسد و از سوي ديگر وسايل حمل‌ونقل عمومي نيز مي‌توانند چندين بار به ارائه خدمت به مردم بپردازند. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار‌ تهران در اين باره، تغيير ساعت ادارات براي كاهش ترافيك صبحگاهي را خواستار شد.

همچنين درخصوص ترافيك شامگاهي مهرماه، با توجه به اينكه بسياري از شهروندان با عجله براي رسيدن به منزل و فرار از محيط كار و خستگي روزمره، در ترافيك شامگاهي قرار مي‌گيرند، حضور مسئولان اعم از پليس راهور و سايرين ضروري است و به‌طور حتم حضور پليس بايد پررنگ‌تر باشد؛ چراكه هيچ دليلي براي بحران ترافيك شامگاهي وجود ندارد. معاون شهردار تهران همچنين به رايگان‌بودن سرويس‌هاي دانش‌آموزان استثنايي اشاره كرد و گفت:

هيچ راننده‌اي حق دريافت هزينه از دانش‌آموزان استثنايي و خانواده آنها را ندارد. از طرفي اجراي طرح كاهش به جاي طرح زوج و فرد نيز گامي براي كنترل تردد در شهر است. تشكري هاشمي‌گفت: شهردار تهران نيز به اجراي طرح كاهش‌ تأكيد ويژه دارد و ما به‌دنبال آن هستيم كه منابع توليد‌كننده آلودگي هوا را محدود كنيم؛ چراكه جان مردم عزيز است و هر كسي مي‌خواهد جان مردم را با يكه‌تازي خودروي آلوده تهديد كند،با آن مقابله خواهيم كرد چراكه نمي‌توان ادارات و مدارس را به‌خاطر آلودگي هوا تعطيل كرد بلكه بايد مانع تردد ماشين‌هاي آلاينده در شهر شد.

کد خبر 307545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha