همشهری آنلاین: در ادامه عملیات تعقیب و دستگیری ژنرال عبدالحلیم نظرزاده معاون سابق وزیر دفاع تاجیکستان در دره رامت، یک فرمانده ارشد امنیتی این کشور و یک سرباز کشته شدند.

فرمانده نیروهای ویژه امنیت ملی تاجیکستان کشته شد

بنابه گزارش ايرنا به نقل از رسانه های تاجیکستان؛ سرهنگ رستم امکیو فرمانده نیروهای ویژه امنیت ملی تاجیکستان شب گذشته در عملیات تعقیب و دستگیری ژنرال 'نظرزاده' معروف به 'حاجی حلیم' به همراه یک سرباز در دره رامت کشته و دو نفر دیگر از نیروهای امنیتی این کشور مجروح شدند.

همچنین یک فروند بالگرد ارتش تاجیکستان نیز مورد هدف گروه حاجی حلیم قرار گرفته اما موفق به فرود اضطراری شده است.

عملیات تعقیب و دستگیری «عبدالحلیم نظرزاده» ژنرالی که حملات خونین چهارم سپتامبر تاجیکستان به وی نسبت داده شد از همان روز چهارم سپتامبر (13 شهریور) آغاز شد.

تاکنون در درگیری نیروهای انتظامی و امنیتی با گروه حاجی حلیم بیش از 20 نفر از نیروهای ارتش تاجیکستان کشته و یا مجروح شده و از گروه حاجی حلیم نیز علاوه بر کشته شدن بیش از بیست نفر؛ بالغ بر یکصدو بیست نفر دستگیر شده اند.

برخی رسانه های محلی امروز اعلام داشته اند که حاجی حلیم که نیروهای امنیتی بیش از ده روز است در دره رامت تاجیکستان در تعقیب او هستند؛ در اولین روز درگیری از تاجیکستان گریخته و هم اکنون در ازبکستان می باشد.

صبح روز چهارم سپتامبر (13 شهریور) افراد مسلح همراه ژنرال «عبدالحلیم نظرزاده' معاون وزیر دفاع در دو حمله همزمان به یک شعبه وزارت کشور در شهر وحدت و ساختمان اصلی وزارت دفاع در شهر دوشنبه هجوم بردند و 9 نظامی و کارمند را کشتند و به سمت دره رامت فرار کردند.

مقامات تاجیکستان درپی وقوع این حملات عبدالحلیم نظرزاده را به برنامه ریزی و فرماندهی این حملات متهم کردند.

کد خبر 307526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha