همشهری آنلاین: همزمان با درخواست وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی برای پایان دادن به تجاوزات مکرر اسرائیل علیه مسجد الاقصی، شهرک‌نشینان صهیونیست روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی به مسجد الاقصی یورش بردند.

ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی برای چهارمین روز متوالی درحالی صورت گرفته است که رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای توقف تنش‌ها در مسجد الاقصی و اطراف آن اتخاذ نمی‌کند و حتی نیروهای این رژیم از شهرک‌نشینان برای یورش به این مسجد طی روزهای گذشته حمایت کردند.

صهیونیست‌ها در اقدامی تحریک‌آمیز از چند روز گذشته به بهانه نزدیکی سال نو یهودیان به مسجد الاقصی یورش برده و با نمازگزاران درگیر شدند این درحالی است که فلسطین این اقدام صهیونیست‌ها را از پیش طراحی شده می‌داند.

موج درگیری‌ها به شکلی بی سابقه بالا گرفته و حتی فلسطین خواهان مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از تجاوزات اسرائیل شده است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای خواهان توقف تلاش اسرائیل برای تبدیل نزاع فلسطین و اسرائیل به یک نزاع دینی شده است.

در این بیانیه از جامعه جهانی به ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده تا به مسئولیت خود در قبال مسجد الاقصی و حمایت از این مسجد بپردازند.

وزارت خارجه فلسطین اسرائیل را مسئول گسترش دامنه درگیری‌ها در مسجد الاقصی می‌داند.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی تجاوزات اسرائیل به مسجد الاقصی شد.

در عین حال فلسطینیان ساکن شهر طولکرم در شمال کرانه باختری روز سه شنبه به نشانه حمایت از مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات بی‌وقفه اشغالگران صهیونیست علیه این مکان مقدس راهپیمایی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی در حمایت از مسجد الاقصی و دفاع از آن و تقبیح بی‌اعتنایی سران عربی و اسلامی به این تعرضات خیابان‌های شهر طولکرم را پیمودند.

در جریان این راهپیمایی نظامیان اسرائیلی به سوی فلسطینیان آتش گشودند که در پی این جنایت شماری از فلسطینیان هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که در حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری که با هدف پراکنده کردن تظاهرکنندگان حامی مسجد الاقصی و شهر قدس رخ داد تعدادی از فلسطینی‌ها از جلمه یک نیروی امنیتی زخمی شد.

شاهدان عینی گفتند: ده‌ها تن از ساکنان اردوگاه جنین و گروه‌های مقاومت تظاهرات یاری به مسجد الاقصی را بعد از نماز عشاء روز سه‌شنبه برگزار کردند.

کد خبر 307520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha