همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر اینکه باید مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در هدایت، راهنمایی و تربیت نسل آینده احساس مسئولیت کنند، گفت: اکنون داد مسئولان برای موادمخدر بلند است و متاسفانه به مراکز آموزشی هم کشیده شده و خطر بزرگی است که نسل را از بین می‌برد.

محمدی گلپایگانی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح 140 مدرسه‌ای هستیم که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته و در آستانه سال تحصیلی جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، گفت: این خدمت بسیار بزرگی است و تقارن افتتاح آن با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را به فال نیک می‌گیریم.

وی در ادامه به بیان فضائل حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: آموزش و پرورش امروز بیش از 40 میلیون مخاطب دارد و ما باید آسیب‌های پیش رو را بشناسیم. چند روز گذشته در محضر رهبری جلسه‌ای متشکل از سران سه قوه و مقامات دیگر در باب خطراتی که فضاهای مجازی برای نسل جوان دارند، تشکیل شد و باید گفت که خطر جدی است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمن در خانه‌های مردم نفوذ کرده است و دارد ارتباط اعضای خانواده را با هم مختل می‌کند، گفت: در یک خانواده 4، 5 نفری وقتی پدر به منزل می‌آید می‌بیند که فرزندان در گوشه‌ای نشستند و یک گوشی در دستشان است. اینها چه با نسل جوان می‌کنند. دشمن از ابتدا فکر جوان را شکل می‌دهد.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود ما هرچه از پیشرفت‌ها و امکانات داریم، در اختیار دوستان، متحدان و شرکایمان قرار می‌دهیم به جز یک چیز که هیچ کس را در آن شریک نمی‌کنیم که آن هم اینترنت است. اینترنت رودخانه‌ای است که جریان‌های مسموم را منتقل می‌کند و ان‌شاءالله با فکر بلند مقام معظم رهبری روزی به جایی برسیم که خودمان بتوانیم این جریان را در کشور داشته باشیم.

وی به وضعیت موادمخدر در کشور نیز اشاره و عنوان کرد: اکنون داد مسئولان برای وضعیت موادمخدر بلند است و متاسفانه به مراکز آموزشی هم کشیده شده است؛ خطر بزرگی که نسلی را از بین می‌برد. بسیار خانواده‌ها را می‌شناسیم که یک معتاد بنیان خانواده‌اش را از هم گسیخته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر اینکه باید مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه در هدایت، راهنمایی و تربیت نسل آینده، احساس مسوولیت کرده و کمک کنند، گفت: یک حلقه مفقوده داریم که آن هم این است که نسل قدیم در حال از بین رفتن است. اکنون چه تعداد از مسئولان اوایل انقلاب که یار امام بودند، باقی مانده‌اند. نسل در حال عوض شدن است و این سنت خداست. این نسل آینده نه حضرت امام (ره) را دیده‌اند و نه مظاهر فسادهای قبل از انقلاب را دیده‌اند.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: یک قلم از این فسادها برگزاری جشن‌های 2500 ساله و مخارج آن است. در این جشن‌ها برخی از سران مفت‌خور کشورهای دیگر دعوت می‌شدند و چند روز را در کنار خرابه‌های تخت جمشید با خوشگذرانی صرف می‌کردند. حتی هواپیماهای چارتری مامور بودند که غذاهای گرم از پاریس برای اینها بیاورند اما اکنون بزرگان ما احساس مسئولیت می‌کنند و با مردم همرنگ و همراه هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در بیت حضرت آقا رفت و آمد می‌کنند از ما بهتران نیستند بلکه خانواده‌های شهدا هستند و هفته‌ای نیست که رهبری با خانواده شهدا دیدار نداشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه دستگیری از محرومان باید مورد توجه باشد، گفت: مدت‌ها پیش به صورت ناشناس در دهه محرم برای روضه‌خوانی به روستایی رفته بودم که 25 کیلومتر از تهران فاصله داشت. در این روستا مردم گوشت مردار را می‌خوردند و اگر گوسفند یا مرغ‌شان می‌مرد آن را دور نمی‌ریختند آنها مسائل شرعی را نمی‌دانستند و روستای‌شان آب و برق و حتی جاده هم نداشت اما اکنون آباد شده و این از برکات نظام است. باید از خداوند بخواهیم که توفیق نعمت را از ما نگیرد.

محمدی‌گلپایگانی افزود: یکی از مسائلی که در گوشه و کنار ما را زجر می‌دهد، این اسراف‌ها و ریخت و پاش‌هاست. برخی عروسی‌های آنچنانی می‌گیرند و چقدر غذا اسراف می‌شود. اگر هم کسی امکانات مادی دارد حق ندارد اینچنین مصرف کند. باید آن دنیا پاسخگو باشد که این پول‌ها را از کجا آورده و در چه راهی مصرف کرده است.

کد خبر 307402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha