همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به بهانه تعطیلات یهودیان، مسجد ابراهیمی در الخلیل را به روی نمازگزاران فلسطینی بست.

 رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی را به روی فلسطینیان بست

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان با اعلام این خبر خواستار واکنش و اقدام جدی در مقابله با موارد اخیر نقض حقوق فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی به ویژه جلوگیری از ورود آن ها به مسجد ابراهیمی و مسجد الاقصی شد.

این وزارتخانه با توجه به این که مسجدالاقصی نیز برای سومین روز متوالی هدف حملات نظامیان صهیونیست قرار گرفت، از اقدام رژیم اشغالگر در بستن درب های مسجد ابراهیمی به روی مسلمانان در به عنوان اقدامی تحریک آمیز یاد کرد.

نظامیان صهیونیست بامداد روز سه شنبه با یورش به محوطه مسجد الاقصی درب های ورودی را بسته و سپس در حالی که پوتین های نظامی به پا داشتند داخل مسجد جنوبی شده و به سوی معتکفان گاز اشک آور، گلوله های فولادی روکش دار و نارنجک های صوتی شلیک کردند.

وزارت اوقاف اعلام کرد که فلسطینیان برای دفاع از مسجدالاقصی ودیگر مکان های مقدس در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی که با هدف پاک کردن هویت فلسطینی این مکان ها صورت می گیرد، متحد شوند.

مسلمانان مسجد ابراهیمی در الخلیل را محل دفن حضرت ابراهیم (ع) می دانند و از همین رو این مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال 1994 یک شهرک نشین صهیونیست با حمله به مسجد ابراهیمی 29 نمازگزار فلسطینی را قتل عام کرد.

جمعیت فلسطینیان ساکن الخلیل حدود 200 هزار نفر است و نزدیک به 700 صهیونیست نیز در مرکز این شهر اسکان داده شده اند.

شهرک های صهیونیست نشین که مغایر قوانین بین المللی احداث شده اند، تحت حفاظت شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند. به دلیل ساخت این شهرک ها، دسترسی فلسطینیان محلی به بسیاری از خیابان های شهر قطع شده است.

کد خبر 307394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha