سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید تلخ باشد اما واقعیت دارد: شارژ باتری همه گوشی‌های هوشمند بی‌دوام و ضعیف است و متناسب با نوع و برند گوشی، این ضعف کم و زیاد می‌شود اما هیچ باتری هرگز عالی نبوده‌است.

موبایل

براساس گزارش ساينس الرت، شارژ روزانه حقيقتي است كه بسياري ازكاربران سعي مي‌كنند در برابر آن مقاومت كنند و اگرچه نوآوري‌هاي زيادي در زمينه بهبود كيفيت باتري‌هاي گوشي‌هاي هوشمند انجام شده‌است، از قبيل باتري‌هاي هيدروژني، آلومينيومي و خورشيدي، هيچ يك از آنها هنوز نتوانسته به اندازه باتري‌هاي ليتيومي مفيد واقع شود.

با اين‌همه راه‌كارهاي زيادي براي استفاده بهينه از شارژ باتري گوشي‌ها وجود دارد، و در عين حال مي‌توان از تكنيك‌هايي براي استفاده بيشتر از شارژ باتري‌ها استفاده كرد.

 محققان دانشگاه پوردو ابزاري جديد را براي كاربران اندرويد ايجاد كرده‌اند كه مي‌تواند با غيرفعال كردن اپليكيشن‌هاي پس‌زمينه، از سرعت مصرف شارژ باتري بكاهد.

محققان اين دانشگاه در همكاري با شركت اينتل روي 2000 گوشي سامسونگ گلكسي S3 و S4 در 61 كشور مختلف مطالعه كردند. به گفته چارلي هو استاد مهندسي برق و رايانه دانشگاه پوردو،‌اين اولين مطالعه كلاني است كه در محيط طبيعي روي اتمام شارژ باتري گوشي‌هاي هوشمند انجام مي‌شود.

محققان دريافتند 45.9 درصد از موارد تمام شدن باتري در طول روز زماني رخ مي‌دهد كه نمايشگر اسمارت‌فون‌ها خاموش است. بيش از نيمي از اين ميزان، يعني 28.9 درصد از موارد به واسطه فعال شدن اپليكيشن‌هايي است كه به صورت مخفيانه و در پس‌زمينه سيستم گوشي‌ها روشن و فعال مي‌شوند.

اگرچه بسياري از اين اپليكيشن‌ها براي فعال بودن كل سيستم گوشي و بقاي سيستم‌هاي راتباطاتي آن ضروري هستند، اما تعدادي از آنها نيز كاملا بي‌استفاده‌اند و بخش نسبتا زيادي از شارژ باتري گوشي‌ها نيز توسط همين اپليكيشن‌ها خورده مي‌شوند.

هو مي‌گويد زماني كه نمايشگر گوشي خاموش است، سخت‌افزار گوشي بايد به وضعيت غيرفعال وارد شود و ميزان مصرف شارژ آن به صفر برسد. اپليكيشن‌هايي هستند كه به صورت دوره‌اي گوشي را از اين حالت خارج مي‌كنند اما پس از آن بايد دوباره به سخت‌افزار گوشي اجازه ورود به وضعيت خواب يا غيرفعال را بدهند تا از تمام شدن شارژ جلوگيري شود. اما نقص‌هاي نرم‌افزاري و به ويژه استفاده نادرست از سطح كاربري برنامه‌دهي به اپليكيشن كنترل انرژي اندرويد كه Wakelocks نام دارد، مانع از آن مي‌شود كه گوشي به وضعيت خواب وارد شود.

محققان در نهايت راه‌حل مبتني بر كد‌نويسي خود را كه هاش (HUSH) نام دارد را در كنفرانس MobiCom ارائه كردند. اين برنامه با بررسي فعاليت‌هاي روزانه كاربر به شناسايي اپليكيشن‌هاي مهم پرداخته و سپس از فعاليت ديگر اپليكيشن‌ها جلوگيري مي‌كند. محققان ادعا مي‌كنند برنامه هاش مي‌تواند 15.7 درصد از ميزان مصرف شارژ باتري گوشي‌هاي هوشمند بكاهد. با اين‌همه اين برنامه هنوز در قالب اپليكيشن ارائه نشده و به شكل كد و به صورت رايگان در اختيار كاربران اندرويد قرار گرفته‌است.

کد خبر 307348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha