همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران آخرین وضعیت باغ "اراج"- واقع در منطقه ازگل- که به صورت عمدی از سوی مالک آتش زده شده بود را تشریح کرد.

به گزارش فارس، علی محمد مختاری در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت باغ اراج گفت: این باغ 22 هزار 600 متر مساحت دارد و مالکیت آن به نام اداره اوقاف است.

وی ادامه داد: در سال 83 این فضا با 1414 اصله درخت سبز و 67 درخت خشک شده باغ شناخته شد.

به گفته مختاری، در همان سال به این دلیل که مالک 67 درخت خشک شده داشت، پرونده‌ای برای آن در نظر گرفته و مقرر شد که شهرداری ملک را تملک کند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به تغییر کاربری این زمین به پهنه G و پارک عمومی، گفت:‌ روز جمعه مالک با آتش زدن عمدی سه چهارم درختان، اقدام به نابودی این باغ کرده است.

وی ادامه داد: روز جمعه کارشناسان سازمان پارک‌ها برای بررسی به آنجا رفته ، اما مالک کارشناسان را به داخل باغ راه نداده است.

مختاری یادآور شد: صبح شنبه شکایتی از سوی سازمان پارک‌ها به دادسرای ناحیه 7 تهران ارجاع داده شد چرا که معتقدیم این باغ به صورت عمدی آتش زده شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون اگر فردی به صورت عمدی فضای سبز را تخریب کند، شهرداری می‌تواند این زمین را به نفع مردم و برای تبدیل به پارک عمومی تصرف کند.

کد خبر 307344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha