سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس ستاد ارتش ترکیه تاکید کرد نیروهای این کشور به تهدیدهایی که از عراق و سوریه متوجه این کشور هستند پاسخ مستقیم می‌دهند.

ژنرال هولوسی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه طی سخنرانی خود در کنفرانس کمیته نظامی ناتو در استانبول گفت: بحران کنونی در سوریه و عراق، کشورهای همسایه آنها را نیز تهدید می‌کند و خطری برای کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف ضدداعش است. بنابراين کشورهای ذیربط باید تدابیر لازم برای پایان دادن به حضور گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه اتخاذ کنند.

به گزارش يورونيوز،آكار تاکید کرد: کوتاهی در تعامل با گروه‌های تروریستی باعث می‌شود بحران‌های کنونی پیچیده‌تر شده و این مسئله بر تعداد آوارگانی که از عراق و سریه به اروپا مهاجرت می‌کنند؛ می‌افزاید.

رئیس ستاد ارتش ترکیه گفت: ترکیه تنها عضو ناتو است که با سه منطقه بحران‌زده سوریه، عراق و اوکراین همسایه است.این بحران‌ها نه‌ تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. اکنون زمان این رسیده که ناتو درباره چگونگی ارائه همکاری‌های امنیتی در چنین فضایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کند.

آکار ادامه داد: اگر ما به چنین تهدیدهايی واکنش نشان ندهیم با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد. از سوی دیگر درگیری بین روسیه و اوکراین نيز اتحاد و منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده است.

رئيس ستاد ارتش تركيه سخنران افتتاحیه نشست 12 سپتامبر مقام‌هاي ناتو در استانبول بود که طی آن درباره امنیت و چالش‌های منطقه و همچنین ماموریت فعلی ناتو در افغانستان و غرب بالکان گفت‌وگو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت، او در سخنرانی خود چنین عنوان کرد که ارتش ترکیه در حال مبارزه با تمامی سازمان‌های تروریستی است: همان‌طور که همه شما می‌دانید، ما به مبارزه خود با تروریسم در ترکیه و خارج از آن ادامه داده‌ایم. ما قاطعانه با انواع سازمان‌های تروریستی در مبارزه‌ایم.

آكار همچنین بر مبارزه کشورش با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تاکید و اظهار کرد: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک تهدیدی علیه امنیت منطقه محسوب می‌شود. این گروه با سوءاستفاده از شرایط سوریه و عراق سعی دارد تا در اذعان جامعه جهانی به مشروعیت دست یابد اما به انجام حملات ظالمانه‌اش علیه مردم بیگناه از جمله کودکان و سالمندان ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: در شرق ما شاهد مسائلي هستیم که بی‌ثباتی در منطقه آن را ایجاد کرده است. شرایط عراق و سوریه بسیار پیچیده است و ترکیه در حال حاضر میزبان بیش از دو میلیون پناهجوی عراقی و سوری است.

کد خبر 307313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha