دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلیپس (Philips) یک شرکت هلندی است که در سال ۱۸۹۱ توسط جرارد و فردریک فیلیپس پایه گذاری شد و اکنون در حوزه‌های مختلفی از جمله تجهیزات مهندسی پزشکی، روشنایی و لوازم منزل فعالیت می‌کند.

philips

شرکت فیلیپس با مدیریت جرارد و آنتون و پدر آن‌ها فردریک فیلیپس در شهر آیندهوون هلند بنیان گذاری شد. این شرکت بعد از گذشت یک سال از فعالیتش و با سوار شدن بر موج انقلاب صنعتی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان لامپ‌های رشته‌ای در جهان تبدیل شد. این شرکت در سال 1898 به سفارش تزار روسیه 50 هزار لامپ برای روشنایی کاخ زمستانی وی تولید و صادر کرد.

در سال 1914 این شرکت اولین لابراتوار تحقیقاتی خود در زمینه فن‌آوری اشعه ایکس و رادیو را تاسیس کرد. وب‌سایت فیلیپس "تمرکز برروی تحقیق و توسعه" را به عنوان سیاست اصلی خود از ابتدا تا کنون اعلام می‌کند و اختراع فن‌آوری‌هایی نظیر کاست‌های فشرده و CD را زایده همین سیاست معرفی کرده‌است.

یکی دیگر از اختراعات این شرکت که مصرف کنندگان با آن بیشتر آشنا هستند دستگاه‌های ریش تراش فیلی شیو (Philishave) است که در سال 1939 به بازار عرضه شد.

فیلیپس که پیشتر با تحقیق و توسعه برروی اشعه ایکس به حوزه سلامت وارد شده بود، با تولید اولین سینکروسیکلوترون خود به بازار سلامت و درمان سرطان قدم گذاشت. از سایر اختراعات فیلیپس می‌توان به تولید اولین لامپ کم مصرف در جهان و تولید دیسک‌های فشرده به صورت مشترک با شرکت سونی اشاره کرد.

کد خبر 307265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha