همشهری آنلاین: اعلام فهرست نشریه‌های غیرمعتبر و جعلی خارجی، تعیین مصادیق تخلفات علمی، صدور کارنامه برای دانشجویان جدیدالورود، اعلام شرط حضور شخصیت‌ها در فضای انتخاباتی دانشگاه‌ها و ... از اهم اخبار آموزش عالی در روز یکشنبه ۲۲ شهریور ۹۴ است.

  • اعلام فهرست 240 نشریه غيرمعتبر و جعلي خارجی

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از اعلام فهرست اسامی 240 نشریه علمی نامعتبر، نشریات جعلی و پایگاه‌های اینترنتی علمی جعلی از طریق سایت این دفتر به نشاني http://www.msrt.ir/fa/rppc/pages/Home.aspx خبر داد و گفت: فهرست نشریات علمی نامعتبر به طور مستمر بازبینی می‌شود و امکان دارد نشریات جدیدی به آن افزوده شده یا نشریاتی از آن کم شود.

وي تصريح كرد: بنابراین دانشگاه‌ها باید آخرین لیست اعلام شده را ملاک عمل قرار دهند. همچنین این نشریات از تاریخ اعلام شده این دفتر فاقد اعتبار هستند و اگر قبل از آن، محققان در آن نشریه مقاله منتشر کرده باشند اشکالی ندارد. همچنين علاوه بر نشریات علمی، برخی نشریات و سایت‌ها نیز وجود دارند که جعلی بوده و با سوء استفاده از عناوین نشریات معتبر علمی، به دریافت مقاله و  انتشارآن اقدام می کنند که فهرست این نشریات نیز اعلام شده است.

  • مصاديق و مرجع رسيدگي به تخلفات علمي مشخص شد

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم با اعلام اینکه تخلفات علمی دامنه وسیعی دارد و شامل سرقت علمی، جعل، کپی‌برداری و ... می‌شود، گفت: وزارت علوم مصادیق و شیوه‌نامه برخورد با تخلفات علمی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است و دانشگاه‌ها در کمیته‌های انضباطی دانشجویی و هیئت‌های تخلفات اعضای هیئت علمی به آن رسیدگی می‌کنند.

  • ضرب‌الاجل وزیر علوم برای راه‌اندازی شبکه علمی كشور

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر فتح‌الله مضطرزاده،  رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ايران از آغاز مراحل راه‌اندازی شبکه علمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی خبر داد و گفت: وزیر علوم ضرب‌الاجلی را برای راه‌اندازی شبکه علمی کشور تعیین کرده و این شبکه باید طی ماه‌های آینده تعیین تکلیف شود.

دکتر مضطرزاده، هدف از راه‌اندازی شبکه علمی را ایجاد بستر تعاملی میان تمام دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و نهادهای علمی عنوان كرد و افزود: راه‌اندازی شبکه علمی كه سال‌ها بر زمین مانده است، کار بسیار پیچیده‌ای است زیرا این شبکه باید با همکاری وزارتخانه‌های علوم، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌ها و نهادهای بودجه‌ای کشور راه‌اندازی شود.

  • صدور كارنامه براي دانشجویان جدیدالورود

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر حمید یعقوبی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از صدور كارنامه سلامت براي دانشجویان جدیدالورود روزانه، شبانه و غيردولتي همه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: دانشجویان طی یک مصاحبه حضوری مورد ارزیابی روان‌شناسی و پزشکی قرار می‌گیرند و دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر، آزمایش‌های تکمیلی و مشاوره بیشتر داشته باشند به مراکز مشاوره دعوت می‌شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

  • شرط حضور شخصیت‌ها در فضای انتخاباتی دانشگاه‌ها

مهر: دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: مخالف هر گونه اعمال سلیقه برای ایجاد محدودیت در خصوص حضور شخصیت‌ها در دانشگاه‌ها هستیم؛ در دانشگاه به روی همه صاحب‌نظران، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی باز است مگر کسانی که طبق قانون منع صریح دارند. هیات نظارت بر فعالیت‌‌های تشکل‌های دانشجویی مرجع تصمیم‌گیری برای حضور افراد بوده و تقاضاها را بررسی و بر اساس اقتضائات موجود مجوز حضور افراد را صادر می‌کنند.

  • بخشنامه‌اي براي افزايش تخفيف شهريه در دانشگاه آزاد

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دکتر حميد میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تکریم کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما و فراهم کردن تسهیلات برای ادامه تحصیل اعضای خانواده آنان، بخشنامه افزايش تخفیف شهریه کارکنان و اعضای هیات علمی و نیز همسر و فرزندان تحت تکفل آنان در هر نیمسال را ابلاغ کرد.

کد خبر 307143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha