چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: دوستی مثل چسبی جادویی است که زندگی و شادی را در کنار هم نگه می‌دارد.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۳

چنین چیزی خیلی قدرتمند باید باشد، نه؟ همین‌طور هم هست. دوست‌های خوب می‌توانند لحظه‌های خوبی برای هم فراهم کنند و به هم لذت ببخشند: در شادی‌ها افزاینده‌ی شادی و در غم‌ها کاهنده‌ی غم. پیداکردن دوست خوب، کار راحتی نیست، بنابراین مواظب باش دوست‌های خوبت را بیخودی از دست ندهی. در این جا به دوست‌ها و دوستی‌هایی می‌پردازیم که ارزش حفظ‌کردن و مراقبت دارند.

برای هم وقت می‌گذارند

دوستی انواع مختلفي دارد و دوستی‌های خوب دلایل و بهانه‌های متفاوت. اما همه‌ی دوستی‌های موفق یک ریشه دارند: دوست‌های خوب برای هم وقت می‌گذارند و در شلوغ‌ترین هفته‌ها و ماه‌ها و دوره‌ها هم، زمانی برای با هم بودن پیدا می‌کنند. رمز موفقیت در دوستی این است که همیشه ارتباطت را حفظ کنی و نگذاری که قطع شود. اگر دوستی داری که همیشه زمانی برای با تو بودن پیدا می‌کند، قدرش را بدان.

به هم باور دارند

گاهی ما آن‌قدر حالمان بد می‌شود که به‌طرز بدبینانه‌ای فقط تاریک‌ترین و ضعیف‌ترین بخش وجودمان را می‌بینیم. در چنین لحظه‌هایی نیاز به یک دوست نزدیک داریم که به ما بگوید:«من تو رو می‌شناسم. تو که این‌جوری نیستی، داری درباره‌ی خودت اشتباه می‌کنی!» ما حرف دوستی را که به او اعتماد داشته باشیم، قبول می‌کنیم و ته دلمان گرم می‌شود. سعی کن برای دوست‌های خوبت چنین آدمی باشی.

به هم گوش می‌دهند

وقتی به این فکر می‌کنیم که کدام‌یک از دوست‌های ما در زندگی به ما بیش‌ترین کمک را کرده‌اند، یاد کسانی نمی‌افتیم که نصیحتمان کرده‌اند یا ادعای داشتن راه‌حل مشخص یا درمان سریع برای مشکلمان داشته‌اند. بهترین دوست‌های ما کسانی هستند که در لحظه‌های سخت روبه‌رویمان می‌نشینند و صبورانه به مشکلات، غرغرها و گله‌ها، دردها و درددل‌هایمان گوش می‌دهند.

راستش را می‌گویند

بهتر است تلخی واقعیت و راستی را فرو بدهی تا این‌که شیرینیِ مصنوعی دروغ را روی زبانت نگه داری! دوستی‌هایی که بر دروغ بنا می‌شوند، عمر زیادی ندارند. دروغ، روندی پیش‌رونده دارد، بنابراین مواظب باش! دروغ کوچکی که ممکن است در شروع رابطه، بی‌ضرر یا حتی مفيد به‌نظر برسد، خیلی زود بال و پر خواهد گرفت و به دروغ‌های بعدی و بزرگ‌تر وصل خواهد شد. بهترین دوست‌های ما کسانی هستند که به ما راستش را می‌گویند.

حالِ همدیگر را درک می‌کنند

به دوست‌هایت گیر نده و اگر می‌بینی که نیاز به خلوت دارند، آن‌ها را به حال خودشان بگذار. آدم‌ها همیشه در بهترین وضعیت روحی به‌سر نمی‌برند و گاهی نیاز به فاصله‌گرفتن و چند روزی استراحت دارند تا دوباره خودِ همیشگی‌شان بشوند. اگر دوستی با عصبانیت یا تندی با تو صحبت کرد، آرام باقی بمان و رفتار دوستانه و مهربانانه‌ات را حفظ کن. مطمئن باش این صبوری و تحمل، رابطه‌تان را محکم‌تر می‌کند و تو را در جایگاه قوی‌تری در دوستی‌تان قرار می‌دهد.

مهربان باقی می‌مانند

زندگی مسیری طولانی و بعضی‌وقت‌ها پیش‌بینی‌ناپذیر است. بهترین دوست‌ها هم ممکن است راهشان از هم جدا شود و مسیرهای مختلفی را از نظر شغلی، محل زندگی یا حتی علاقه‌ها و تفریح‌ها و... در پیش بگیرند. قرار هم نیست دوست‌های خوب کاملاً شبیه هم باشند یا عین هم باقی بمانند. آدم‌ها تغییر می‌کنند و دوست خوب کسی است که با همه‌ی این تغییرها با ما مهربان باقی بماند.

کد خبر 307111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha