همهری‌آنلاین: احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در سایه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر بر صندلی ریاست حزب عدالت و توسعه نشست.

به گزارش رویترز، پيش از انتخابات در حزب عدالت و توسعه براي تعيين رئيس جديد، برخی‌ها مي گفتند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تلاش خواهد کرد تا وزیر پيشين حمل و نقل این کشور بن علي ايلديمير را به عنوان رهبر جدید حزب معرفی کند و داوود اوغلو را به چالش بکشاند.

اردوغان به‌طور رسمي ديگر عضو اين حزب نيست. البته او به حزبش وفادار است و براي يكه‌تازي اين حزب در راس قدرت تلاش مي‌كند تا خودش هم قدرتمند بماند.

احمد داوود اوغلو پس از آن که تمامی آراء صحیح را به دست آورد،‌ برای دومین‌بار به عنوان رئیس حزب عدالت و توسعه انتخاب شد. او اين‌بار با چالش‌هاي زيادي روبه‌روست؛داعش،پ ك ك و ديگر احزاب مخالف دولت فعلي تركيه.

تركيه آبان‌ماه انتخاباتي زودهنگام برگزار مي‌كند.

داوداوغلو اظهار داشت: "هر كاري كه بگوئيد از بعد از انتخابات 17 خرداد انجام شد تا تركيه را به سمت بحران هدايت كنند. ناگهان پ ك ك و حزب مخالف به ميدان آمدند تا به فشردن يك دكمه هر چه حزب عدالت و توسعه در طي 12 یا 13 سال به‌ دست آورده بود ويران كنند. درحالي كه آنها مي‌كوشند به اهداف شيطاني‌شان برسند كادر حزب عدالت و توسعه براي رسيدن به دموكراسي جديد در دهم ابان به ميدان آمده است."

کد خبر 307028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha