یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: در مسابقات جهانی لاس‌وگاس تیم ملی کشتی فرنگی بیشتر از آنکه مقهور قدرت حریفان جهانی شود، مغلوب مشکلات و مسائل داخلی شد.

کشتی ورزش

تيم ملي از يك سال پيش تا به حال در سراشيبي قرار گرفته است. يعني بعد از مسابقات قهرماني آسيا در سال 93 اين تيم روي آرامش به‌خود نديده است. اما در اين مدت چه اتفاقي افتاد كه تيم ملي به موفقيت‌هاي بزرگ خود دست نيافت؟ مشكلات كشتي فرنگي از زماني شروع شد كه محمد بنا را از مربيگري تيم ملي كنار گذاشتند و بدون توجه به عملكرد درخشانش ارتباط خود را با بنا قطع كردند. اين اتفاق البته حاشيه‌هاي بسياري داشت. بنا در المپيك لندن سرمربي تيمي بود كه 3مدال طلا كسب كرد و كدام عقل سليمي است كه نخواهد از وجود چنين مربي‌اي بهره ببرد؟

رسول خادم اما تصميم گرفت محمد بنا را كنار بگذارد و البته برخي فشارها از مجموعه فدراسيون سبب شد كه رئيس فدراسيون سرمربي كشتي فرنگي را تغيير دهد و مشكلات از همين‌جا شروع شد، چرا كه مربيان بعدي تيم ملي چون چمن‌گلي، نوربخش و پازاج عملكرد درخشاني مثل محمد بنا نداشتند. واقعيت اين است كه وقتي يك مربي ناتوان را بركنار مي‌كنند كه مربي بعدي معمولا تواناتر از مربي قبلي باشد. در كشتي فرنگي اما عكس اين اتفاق افتاد و مشكلات اين تيم بيشتر شد. قهرماني سال گذشته تيم ملي در مسابقات جهاني را هم نمي‌شود به نام مربيان بعد از محمد بنا زد و اين قهرماني نتيجه تلاش بنا بود. به عقيده من، در تيم ملي دودستگي يا حتي سه‌دستگي به‌وجود آمده و به همين دليل اين تيم افت كرده است. در واقع فدراسيون كشتي چوب كنار گذاشتن مربي موفقي چون بنا را مي‌خورد.

در مسابقات جهاني لاس‌وگاس هم فرنگي‌كاران نشان دادند كه با قوانين جديد آشنايي چنداني ندارند. كشتي فرنگي در دنيا با تحولات جديدي روبه‌روشده و ما نتوانسته‌ايم خودمان را با اين قوانين تطبيق دهيم، يعني تيم ملي از تحولات كشتي فرنگي عقب مانده است. در مورد قوانين داوري مثلا كشتي‌گير ما نمي‌دانست كه دوبنده حريف را بگيرد، امتياز از دست مي‌دهد يا ناآگاهي‌هايي از اين دست. كاملا مشخص بود كه در اردوي تيم ملي مقررات جديد به ملي‌پوشان آموزش داده نشده است.

رضايي، سخنگوي فدراسيون كشتي بعد از ناكامي تيم ملي اعلام كرد كه عوامل اين ناكامي را در شوراي فني بررسي و با خاطيان برخورد مي‌كنيم. پرسش من اين است كه ناكامي تيم ملي نتيجه دستپخت اعضاي شوراي فني است و چطور مي‌شود كه كسي از دستپخت خود ايراد بگيرد؟ با همه اينها، مسابقات جهاني نشان داد كه براي كسب مدال در المپيك مسير سختي را پيش‌رو داريم.

  • كارشناس كشتي
کد خبر 306996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha