مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران از کمبود سه هزار کارگر خدمات شهری در بخش جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهندس مصطفی سلیمی با بیان این خبر گفت: اخراج کارگران افغانی از خدمات شهری موجب بروز مشکلات جدی در بخش جمع آوری زباله و رفت و روب شهر شده است.

سلیمی با بیان این که البته تاکنون بیش از هفت هزار کارگر توسط پیمانکاران جذب و برای جمع‌آوری زباله و رفت و روب به کار گمارده شده‌اند، گفت:اما با این وجود همچنان نیازمند تعداد بیشتری از کارگر هستیم.

وی تصریح کرد: حدود 30 سال است که کارگران افغانی در کار جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر در سطح محلات از سوی پیمانکاران به کار گرفته شده‌اند و در شرایط بحرانی مانند آبگرفتگی کاملا به شرایط فیزیکی و پیچ و خم کوچه‌ها و محله‌های منطقه‌ای که در آن کار می‌کردند، آگاه بودند، اما کارگران ایرانی که توسط پیمانکاران در سطح مناطق جذب کار می شوند، چندان به وضعیت جمع‌آوری زباله و رفت و روب آشنا نیستند و لازم است حتما در چند ماه آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

سلیمی افزود: این در حالی است که بخش قابل توجهی از کارگران ایرانی پس از مدت کوتاهی به دلیل این که تمایلی به کارکردن در بخش جمع‌آوری زباله را ندارد، حاضر به ادامه کار نشده و کار را ترک می‌کنند.

به گفته سلیمی در حال حاضر در بخش‌های مربوط به جمع‌آوری زباله و رفت و روب، جمع‌آوری لجن‌ها و لایروبی جوی‌ها و همچنین برای هدایت ماشین آلات مکانیزه با کمبود نیروی انسانی روبه رو هستیم.

کد خبر 30697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز