همشهری‌آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برافراشته شدن پرچم فلسطین را در سازمان ملل دستاوردی مهم دانست و متعهد شد پرچم فلسطین به زودی بر فراز مسجد الاقصی به اهتزار در آید.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت سازمان ملل را مبنی بر برافراشتن پرچم فلسطین در مقر این سازمان، گام مهمی در راه تحقق آرمان فلسطین دانست و از تلاش‌های اتحادیه عرب و کشورهای عربی و اسلامی برای برداشتن این گام تمجید کرد؛ گامی که با وجود نمادین بودن، محمود عباس، آن را تاریخی دانست.

هیات فلسطین در سازمان ملل، آمادگی خود را برای برگزاری جشنی اعلام کرد که روز سی‌ام سپتامبر(هشتم مهرماه) با حضور محمود عباس، براي برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد رأی مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص برافراشته شدن پرچم فلسطین در این سازمان نشان می‌دهد در جامعه جهانی درباره جایگاه فلسطین به عنوان کشوری که حق عضویت کامل در سازمان ملل را دارد، تقریبا اجماع وجود دارد.

او از همه فلسطینی‌ها خواست پرچم کشورشان را در مدرسه‌ها، مکان‌های تجاری، زمین‌های کشاورزی و همه مکان‌ها به اهتزاز درآورند تا از طریق این همه‌پرسی جامع، نشان دهند بر پایان دادن به اشغالگری اسراییل و تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، اصرار دارند و به این ترتیب اجماع بین‌المللی در خصوص تاسیس دو کشور محقق خواهد شد.

به نوشته الشرق الاوسط، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تاکید بر پایبندی کشورش به تحقق صلحی که فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها شایسته آن هستند،‌ گفت: همه می‌دانیم که راه حل‌های دائمی و عادلانه برای درگیری فلسطین و اسراییل، فقط از طریق انتخاب گزینه‌های سخت و مذاکره به دست خواهد آمد.

او افزود: برافراشتن پرچم فلسطین در خارج از مقر سازمان ملل، جایگزینی برای مذاکره نیست و دو طرف را به صلح نزدیک‌تر نخواهد کرد. علاوه بر این، مخالفت آمریکا در این خصوص، به معنای تایید اوضاع کنونی یا مخالفت با آرمان‌های فلسطینی‌ها برای تاسیس کشور مستقل نیست. رای‌گیری در این خصوص این واقعیت را نشان می‌دهد که دوطرف باید برای تاسیس دو کشور و پایان دادن به خشونت گام‌های سازنده و مسئولانه‌ای بردارند.

خالد الخیاری، نماینده تونس در سازمان ملل نیز رای‌گیری درباره برافراشتن پرچم فلسطین را دستاوردی سیاسی برای امت عربی دانست و گفت: کشورهایی که رأی ندادند، فقط به دلایل اجرایی این کار را انجام ندادند و این مسئله به معنای اعتراض به حق فلسطینی‌ها در خصوص تاسیس کشور مستقل نیست.

کد خبر 306921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha