پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین روسیه تصمیم گرفته یک پایگاه نظامی در ۲۵ کیلومتری مرز اوکراین بسازد که می‌تواند هزاران نظامی و انبار سلاح و مهمات را در خود جای دهد.

روسیه
این مرکز در نزدیکی یکی از خطوط راه آهن که سولوتی را به مسکو و لوگانسک، ‌مرکز یکی از دو جمهوری که جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تشکیل داده اند قرار دارد.

این هفته تعدادی کارگر حصارکشی زمینی را در نزدیکی سولوتی آغاز کردند به همین خاطر از یکی از خبرنگاران رویترز نیز خواسته شد تا از آنجا دور شود. در عین حال  تجهیزات ساخت و ساز و یک بیل مکانیکی نیز در این محل به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فردی که خود را یکی از نمایندگان سازمان فدرال ساخت و ساز تاسیسات نظامی روسیه معرفی کرد در پاسخ به پرسشی در سولوتی از سخن گفتن در باره کارهای ساختمانی خودداری کرد و این طرح را طرح محرمانه دفاعی خواند.

این پایگاه یک مرکز فرماندهی و ارتباطات، ‌یک سالن ناهار خوری 2000 نفری و مجموعه‌ای ورزشی با استخر و زمین‌های تنیس و همچنین بخش مسکونی بیش از 1000 آپارتمان را شامل خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده در برخی سایت‌های دولتی، این پایگاه در کل 300 هکتار خواهد بود و  نخستین مرحله از عملیات ساختمانی قرار است 29 آوریل 2016 تمام شود.

وزارت دفاع  روسیه به پرسش‌های خبرنگار رویترز درباره ساخت این پایگاه پاسخ نداد اما گفته می‌شود این وزارت‌خانه قصد دارد پایگاه موردنظر را برای 3هزار و 500 سرباز با بخش‌هایی مخصوص انبار موشک، سلاح‌های توپخانه‌ای و بیمارستانی با 50 تخت که درصورت نیاز بشود آن را توسعه بدهند؛ بسازد.

کد خبر 306751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha