چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس حزب جمهوری خواه مردم ضمن محکومیت آخرین حمله های مرگ‌بار نیروهای پ.ک.ک به طور مستقیم انگشت اتهام خود را به سمت رجب طیب اردوغان چرخاند و گفت: با وجود کشته شدن مردم، او فقط بر محقق ساختن مطامع سیاسی‌اش متمرکز است.

Kemal Kılıçdaroğlu

كمال قليچداراوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه مردم  رجب طيب اردوغان رئیس‌جمهور تركيه را به پیگیری خواسته‌های سیاسی‌اش با وجود کشته شدن مردم توسط پ.ک.ک متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت، او ادامه داد: حملات "داغلیجا" قلبمان را عمیقا آزرده خاطر کرد، لعنت بر کسانی که باعث می‌شوند ما دچار چنین غمی شویم و کسانی که از خون و اشک تغذیه می‌کنند.

این اظهارات رهبر حزب جمهوری خواه در حالی بیان شد که چند روز قبل در ناحیه داغلیجا در استان‌ هاکاری، نزدیک مرز عراق، پ.ک.ک به نیروهای دولتی حمله کرد که می‌توان این حمله‌ها را خون‌بارترین حمله پس از شکسته شدن آتش بس در ژوئیه نامید.

قليچداراوغلو افزود: شرم بر رئیس‌جمهوری که حتی در این شرایط که قلب‌های ما با اخبار شهدا هر روز می‌سوزد، به دنبال 400 نماینده است. چه 400 نماینده‌ای در حالی‌که کشور را به برکه‌ای از خون تبدیل کرده و مادران بدون فرزندانشان و کودکان را بدون پدرشان گذاشته است.

در دوران انتخابات پارلمانی، اردوغان گروه‌های عمومی بزرگی برگزار کرد که "400 نماینده" نام داشت.در این گردهمایی‌ها اردوغان قویا همه احزاب مخالف خود و وعده‌های انتخاباتی آنها را محکوم می‌کرد.

زمانی که اخبار مرتبط با داغلیجا منتشر می‌شد، اردوغان می‌گفت اگر حزب عدالت و توسعه بتواند 400 نماینده در پارلمان به دست آورد  وضعیت بسیار متفاوت خواهد بود.با اين تعداد نماينده،او می‌تواند قانون اساسی را تغییر دهد.

کد خبر 306650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha