سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو رئیس‌ جمهور ونزوئلا، آمریکا را مقصر شدیدترین بحران مهاجرتی اروپا پس از جنگ جهانی دوم دانست.

مادورو

 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی، آمریکا را به ایجاد جنگ‌های متعدد در خاورمیانه و در پی آن تشدید بحران پناه جویان در کشورهای اروپایی متهم کرد.

مادورو در جریان سفرش به چین به مناسبت مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، در این باره ادامه داد: این اروپاست که باید با این بحرانی که آمریکا را آن را ایجاد کرده، کنار بیاید چرا که اکنون اروپا مقصد هزاران مهاجر است و نمی‌داند چگونه باید با شرایط سازگار شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد: بسیاری از مشکلات جهان از بحران پناه‌جویان و مهاجران گرفته تا درگیری‌های خاورمیانه و داعش، نتیجه سیاست‌های درازمدت آمریکاست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،او در این‌باره اظهار کرد: آنها با فریب و نیرنگ به عراقی که مهد تمدن است، حمله کردند و آن را با خاک یکسان کردند. اکنون عراق عملا هزار پاره شده و سراسر آن را تروریسم با بدترین شکل خود فرا گرفته است.

مادورو در ادامه به سایر درگیری‌های خاورمیانه اشاره و عنوان کرد: چه کسی لیبی را بمباران کرد؟ چه کسی جان بیش از 100 هزار لیبیایی را گرفت؟ چه کسی اکنون سوریه را بمباران می‌کند؟ چه کسی منابع مالی تروریست‌هایی را تامین کرد که اکنون به دنبال نابودی آن است؟

رئيس‌جمهور ونزوئلا همچنین پیش‌بینی‌های خود را به شبکه راشاتودی درباره آینده صنعت نفت و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت.

مادورو توضيح داد:او و پوتین درباره ایجاد ثبات در بازار نفت به تعدادی ابتکارعمل و طرح دست پيدا كرده‌اند. او با این حال جزئیاتی درباره این اقدامات ارائه نداد و فقط گفت آنها را بعداً اعلام خواهند کرد.

او پیش‌بینی کرد، ممکن است که قیمت نفت طی ماه‌های آتی به 70 دلار در هر بشکه برسد و احتمالا بر قیمت 70 تا 80 دلار ثابت خواهد ماند. این قیمت سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی را طی سال‌های آتی تضمین خواهد کرد و اقتصاد را به ثبات می‌رساند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اظهاراتش درباره بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی گفت: رهبران غربی که در این مراسم در چین و پیشتر در روسیه شرکت نکردند، مرتکب اشتباه شدند. مادورو غیبت آنها را «نشانه‌ای از حقارت» توصیف کرد.

مادورو در این باره گفت: اگر به خاطر پیروزی ارتش سرخ نبود، فاشیست‌ها جهان را اشغال می‌کردند. نادیده گرفتن این حقیقت مانند این است که تلاش کنیم چشمانمان را بر وجود تمام جهان ببندیم.

کد خبر 306521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha