همشهری آنلاین: مجید عسگری در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و در پایان دوئل سنگین دسته ۶۲ کیلوگرم با یک مدال نقره و دو مدال برنز در مجموع روی سکوی سوم آسیا قرار گرفت.

Majid Asgari

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در دومین روز ازچهل و پنجمین دوره مسابقات آسیایی بزرگسالان، مجید عسگری ملی‌پوش ارزشمند کشورمان به عنوان نخستین ایران با قدرت روی تخته رفت و در پایان رقابت با قهرمانان عنوان‌دار شرق آسیایی از کشور چین و کره شمالی موفق شد کاروان کشورمان را صاحب یک نشان نقره در حرکت یک ضرب و دونشان برنز در دوضرب و مجموع کند.

درخاتمه این رقابت نتایج زیر به ترتیب برای وزنه‌برداران کشور چین، کره شمالی و مجید عسگری به ئدست آمد:

• حرکت یک ضرب

عسگری، وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم ایران در نخستین حرکت خود در یک ضرب وزنه 125 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه 130 کیلوگرمی را نیز با موفقیت مهار کرد. وي برای حرکت سوم وزنه 134 کیلوگرمی را درخواست کرد که در مهار این وزنه ناکام بود تا با همان 130 کیلو مدال نقره یک ضرب را بر گردن بیاویزد.

در این وزن جیانجین دینگ، وزنه‌بردار چینی با مهار وزنه 143 کیلوگرمی در یک ضرب قهرمان شد و بوم چول سین از کره شمالی با مهار وزنه 127 کیلوگرمی در جای سوم ایستاد.

• حرکت دو ضرب

مجید عسگری در نخستین حرکت دو ضرب خود وزنه 158 کیلوگرمی را بالای سر برد و در دومین حرکت در مهار وزنه 164 کیلوگرمی ناکام شد تا وضعیتش در این گروه به خطر بیفتد. وي در حرکت سوم اما جبران مافات کرد و وزنه 166 کیلوگرم را بالای سر برد تا بدین ترتیب مدال برنز حرکت دو ضرب را بر گردن بیاویزد.

در حرکت دوضرب، جانجین دینگ با مهار وزنه 170 کیلویی اول شد و بوم چول سین از کره شمالی با مهار وزنه 169 کیلوگرمی روی سکوی دوم ایستاد.

• مجموع

جیانجین دینگ با مجموع 313 کیلوگرم اول شد، بوم چول سین از کره شمالی با مجموع 297 کیلوگرم روی سکوی دوم ایستاد و مجید عسگری با مجموع 296 کیلوگرم روی سکوی سوم قرار گرفت تا مدال برنز آسیا را بر گردن آویزد.

عسگري پس از افتخارآفرینی در پوکت تایلند، از علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان طبق وعده‌ای که مرادی داده بود، مبلغ 400 دلار پاداش نقدی دریافت کرد.

این پاداش برای تمامی وزنه‌بردارانی که بتوانند در رقابت‌های آسیایی صاحب یکی از نشان‌های قهرمانی قاره کهن در اوزان خود شوند، در نظر گرفته شده و توسط رئیس فدراسیون کشورمان بلافاصله پس از کسب عناوین قهرمانی به مدال‌آوران کشورمان اهداء می‌شود.

 

کد خبر 306506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha