مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی فردا ۱۸شهریور کار خود را با حضور ۷۵ تولیدکننده و برند برتر در بوستان گفتگو آغاز خواهد کرد و تا ۲۷شهریور از ۱۰صبح تا ۹شب برپاست.

تعدادي از اين توليد‌كنندگان و برندها، مراكز مهارت‌آموزي كوثر هستند كه توسط زنان كارآفرين و با حمايت شهرداري تهران فعاليت خود را آغاز كرده و زنان سرپرست‌خانوار نيز در آنها مشغول مهارت‌آموزي و كسب و كار هستند. برندهاي شناخته شده نيز به‌عنوان حاميان كوثر در كنار آنها فعاليت مي‌كنند. فهيمه فيروزفر، رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران روزگذشته در نشست خبري درخصوص اين دوره از نمايشگاه گفت:

به غيراز كيف و كفش، ‌غرفه عرضه مواد غذايي هم كه هرساله در نمايشگاه فعاليت مي‌كرد اين بار با حضور برندهاي اين حوزه در نمايشگاه حضور خواهد داشت. برنامه‌هاي جانبي‌ و غرفه ويژه كودكان نيز از ديگر بخش‌هاي درنظر گرفته شده در اين دوره است. به‌گفته وي از مجموع 5736نفري كه در قالب توليد‌كننده و ديگر بخش‌ها براي اين نمايشگاه فعاليت مي‌كنند، 3934نفر آنها زن و 1485نفراز اين زنان، سرپرست‌خانوار هستند. همچنين حضور برندهاي معتبر و شناخته‌شده نسبت به دوره‌هاي قبل‌تر همچنان در حال افزايش است.

فيروزفر همچنين با اشاره به درجه‌بندي برندها از سوي ستاد توانمندسازي زنان سرپرست‌خانوار گفت: برندهايي كه تعداد زيادي از كوثرها را پوشش مي‌دهند و عامل اتصال آنها به بازار مي‌شوند در درجه بالاتري قرار مي‌گيرند و جزو برندهاي برتر محسوب مي‌شوند. وي تأكيد كرد كه كوثرها محل فرهنگي اقتصادي هستند و تلاش ما اين نيست كه كارگر تربيت كنيم چرا كه ما تمام ابعاد خانواده را درنظر مي‌گيريم و اشتغال هم بخشي از برنامه‌هاي ما به شمار مي‌رود.

فيروزفر با بيان اينكه شهرداري فعاليت خود در حوزه زنان سرپرست‌خانوار را از سال 86 آغاز كرد و تا امروز 130كوثر را راه‌اندازي و حمايت كرده اظهار كرد: در اين كوثرها 2500نفر مشغول فعاليتند كه 1700نفر آنها زن سرپرست خانوار هستند. تاكنون نيز 5هزار زن سرپرست‌خانوار دراين مراكز مهارت‌هاي لازم را كسب كرده و وارد بازار حرفه‌اي شده‌اند.

رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، حضور برندها را موجب افزايش توان كوثرها، ارتقاي كيفيت آنها و همچنين حضور بهتر در بازار دانست و افزود: همكاري ستادبا برندها و توليدكنندگان برتر نه‌تنها موجب اشتغال زنان سرپرست خانوار شده بلكه بازاركار براي فرزندان آنها نيز فراهم كرده است.

برخي توليدكنندگان براي تكميل نيروهاي خود از ستاد كمك مي‌خواهند و ما نيز به كمك سامانه اطلاعاتي كاملي كه از زنان سرپرست‌خانوار و خانواده‌هاي آنها تهيه كرده‌ايم، فرزندان جوياي كار آنها را به توليدكنندگان معرفي مي‌كنيم.وي خاطرنشان كرد: با وجود مشكل اشتغال در كشور،‌شهرداري ‌با دراختيار گذاشتن محل‌هايي براي راه‌اندازي توليد‌ي‌ و مراكز كوثر توانسته تاكنون سهمي درايجاد اشتغال داشته باشد.

کد خبر 306466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha