جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: The Witcher ۳: Wild Hunt بازی در سبک اکشن نقش آفرینی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

داستان همیشه‌ یکی از عناصر قوی در سری بازی‌های Witcher بوده، و در این شماره‌ هم نا امید کننده نیست. بیشتر از همیشه درون مایه داستان این سری درهم تنیده است. با توجه به کتاب اصلی Witcher گرلت (شخصیت اصلی بازی) به دنبال دو نفر که مدت‌هاست آن‌ها را گم کرده است می‌گردد.

این گمشده‌های او؛ دو زن هستند که یکی از آن‌ها Yennefer است که همسر گرلت بوده و دیگری Ciri که دخترخوانده‌ی وی است.

  • داستان و ویژگی‌های بازی

شاید برای آن‌هایی که برای اولین بار این بازی را آغاز می‌کنند یک احساس گیج بودن از داستان بازی به آن‌ها دست بدهد. این به این دلیل است که شما وارد داستان از بازی‌ای می‌شوید که سه شماره از آن گذشته است.

درون مایه این قسمت از داستان بازی خیلی خاص و جالب است چون دیگر قرار نیست دنیا را نجات دهید یا از دست دشمنانی که می خواهند شما را نابود کنند فرار کنید.

در این سری از بازی گرلت دنبال کسانی می‌گردد که برای او اهمیت دارد. شما در این بازی به سرعت با شخصیت‌های داستان آشنا می‌شوید و درک می‌کنید که هر کدام از این کاراکتر‌ها چه وجهه‌ای در داستان دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در خط اصلی داستان بازی تاثیر به سزایی دارد تصمیماتی است که شما در بازی می‌گیرید و این تصمیات در خط داستانی بازی تاثیر دارد. این حق انتخاب داشتن در بازی باعث می‌شود که ماموریت‌های بازی زیباتر به نظر برسد.

اکثر ماموریت‌های بازی حول شخصیت‌های اصلی بازی قرار دارد. بسته به درک شما از کاراکتر‌های بازی و با انجام دادن ماموریت‌های مرتبط با هر کدام از شخصیت‌ها شما وارد داستانی تازه اما در کنار داستان اصلی بازی می‌شوید.

از موارد دیگری که باعث می‌شود The Witcher 3: Wild Hunt عالی شود جلوه‌های بصری‌آن است. این جلوه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است شما در هر موقعیت مکانی که باشید احساس متفاوتی خواهید داشت.

شما قادر خواهید بود در در دنیای The Witcher 3 آزادانه گام بردارید و هرجایی که خواستید بروید. ولی این به این معنی نیست که هیچ اتفاقی در ماجراجریی شما در این دنیای آزاد رغم نخورد.

ویچر ۳

 ممکن است در جنگلی انبوه در حال قدم زدن باشید که ناگهان گروهی از خلافکاران شمارا احاطه کرده باشند. این یک نمونه ساده از این غافلگیری است، اگر شانس داشته باشيد شاید حداقل با اژدها مواجه‌نشوید.

  • گیم‌پلی The Witcher 3: Wild Hunt

 در بحث گیم پلی باید گفت شاید یک مقدار زمان ببرد تا باروند بازی عادت كنيد.اما مبارزه و امتیازی که از فارغ شدن از مبارزه بدست می‌آید نیازمند این است که شما روش مقابله با دشمنان خود را بدانید.

گیم‌پلی این بازی این طور نیست که مبارزات به صورت آسان اتفاق انجام شود. در The Witcher 3: Wild Hunt شما خود باید نقطه ضعف حریف را شناسایی کنید بعد به دشمن حمله کنید.

دفع کردن حملات دشمنان و حمله کردن به آن‌ها از واجبات بازی است. ولی تنها راه مبارزه در این بازی نیست. شما خیلی توانایی بیشتر از حمله با یک شمشیر را دارید، مثلا این که شما 5 قدرت جادویی دارید که هرکدام را می توان در مقابل دشمنی که به‌آن حساس است استفاده کنید.

این همه‌ی امکاناتی که در اختیار دارید نیست. توانایی‌هایی مانند زهرهای مختلف که این زهرها را می‌توان بر روی شمشیر خود آغشته کنید و در مقابل دشمنان از آن استفاده کرد.

شما در بازی می‌توانید بر روی هیولاهایی که وجود دارد تحقیق کنید که این کار بخشی از روند بازی است.

از دیگر ویژگی‌های این بازی قابلیت ساخت و ساز آیتم‌هاست از جمله ساختن معجون‌هایی که در این بازی است. این قابلیت خیلی گسترده طراحی شده است حتی شما می‌توانید از عناصر سلاح‌های خود که کمتر از آن‌ها استفاده کنید با آیتم‌هایی که در طول بازی بدست می‌آورید ترکیب کرده و سلاح جدیدی را خلق کنید.

در این قسمت از بازی ویژگی‌های جدیدی به گرلت اضافه شده است مانند: بالا رفتن از صخره، شناکردن و ...

  •   طراحی گرافیکی و صدا گذاری

برای توصیف گرافیک این بازی می‌توان از واژه‌ی شاهکار استفاده کرد. واقعا جزییات بازی با دقت طراحی شده و این امکان را به وجود می‌آورد تا به راحتی همه چیز را به راحتی احساس کنید.البته یک سری باگ‌هایی وجو دارد در بازی اما این زیبایی طراحی گرافیکی باعث نادیده گرفته شدن آن‌ها می‌شود.

در طراحی شخصیت‌های اصلی بازی که دیگر چیزی را برای ایراد گرفتن این بازی به جای نگذاشته است، تنوع صورتگری به شکل فوق‌العاده‌ای درست شده است تا باعث دلزدگی مخاطب نشود.

در بحث صداگذاری‌هم مانند گرافیک، ویچر توانست به بهترین شکل ممکن توانست صدا‌گذاری را با گرافیک خیره کننده خود ترکیب کند.

جملاتی که شخصیت‌های بازی به کار می‌برند بسیار زیبا نوشته شده و مانند یک فیلم سینمایی جلوه‌گری میکند.

حرف آخر اینکه، واقعا اگر بدون تعصب بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم شاید کلمه‌ی شاهکاربرای این عنوان مناسب باشد. این بازی ثابت کرد که می‌تواند در حال حاضر The Witcher 3: Wild Hunt را به عنوان بهترین بازی RPG حال حاضر معرفی کرد.

The Witcher 3: Wild Hunt ثابت کرد که پتانسیل بهتر بودن از بازی‌های بزرگی مانند dragon age inquisition و elder scrolls v skyrim دارد.

ویچر ۳

امتیاز برخی از وبسایت‌های معتبر به The Witcher 3: Wild Hunt

امتیاز

نام وب سایت

9.75/10

Game Informer

10/10

Game Spot

9.8/10

Game Trailer

10/10

IGN

10/10

AusGamers

کد خبر 306312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha