همشهری آنلاین: دعوت وزیر علوم از دانشمندان سراسر جهان برای همکاری‎های علمی مشترک، زمان اعلام نتایج دوره‌های دکترای پژوهش‌محور دانشگاه آزاد، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ها و ... از اهم اخبار آموزش در روز یکشنبه ۱۵ شهریور ۹۴ است.

  • دعوت وزیر علوم از دانشمندان سراسر جهان برای همکاری‎های علمی مشترک

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با انتشار مقاله‌اي در نشريه ساينس از دانشمندان سراسر جهان براي انجام همكاري‌هاي مشترك علمي، پژوهشي و فناوري با مراكز علمي كشورمان، به ايران دعوت كرد و در آن نوشت: «ایران اکنون با گذشت بیش از 35 سال از انقلاب، در حال ورود به عصر تازه‌ای از تعامل و همکاری بین‌المللی است. ما از دانشمندان سراسر جهان دعوت می‌کنیم که یک برنامه همکاری با دانشمندان ما را آغاز نمایند. ایران آماده است».

  • 16 شهريور؛ اعلام نتایج دوره‌های دکترای پژوهش‌محور دانشگاه آزاد

فارس: نتایج داوطلبان دوره‌های دکترای پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامي، روز 16 شهریور ماه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

  • آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور

مهر: سال تحصیلی ۹۴-۹۵ حوزه‌های علمیه کشور با برگزاری مراسمی در مدرسه علمیه فیضیه آغاز شد كه طي آن آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله مقتدایی و آیت‌الله حسینی بوشهری پیرامون جایگاه والای شغل طلبگی و لزوم توجه طلاب و استادان حوزه‌های علمیه نسبت به تعلیم و تربیت سخنرانی کردند.

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ها

مهر: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص اجرای برنامه‌های پیشگیری و كنترل HIV/AIDS تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه به امضاي دكتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و دكتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت رسيده است.

  • شش پیشنهاد تسهيلاتي جديد برای نخبگان کشور

تسنيم: اعضاي کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادات جدیدی به‌ عنوان تسهیلات برای نخبگان مطرح كردند كه اهم آنها عبارتند از:

* اختصاص حداقل 20 درصد از ردیف‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی به نخبگان و الزام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تخصیص چنین سهمی در مجوزهای استخدام

* اختصاص حداقل 30 درصد از مجوزهای استخدام اعضای هیئت علمی دستگاه‌ها به نخبگان

* اعطای تسهیلات بانکی جهت خرید و ساخت مسکن با حداقل کارمزد و اقساط بلندمدت و اعطای تسهیلات ازدواج

* حمایت مادی محیط‌های علمی نخبه‌پرور اعم از مدارس، دبیرستان‌ها، پژوهش‌سراها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با نظارت بنیاد ملی نخبگان

* حمایت مادی و معنوی از ایجاد و فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد حامی علم و فناوری

* ارائه تسهیلات تشویقی به بکارگیرندگان نخبگان از جمله شرکت‌های خصوصی مانند معافیت‌های مالیاتی

کد خبر 306291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha