سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند قاچاق انسان که با فریب زنان و دختران جوان کشورهای آسیای میانه،‌ آنها را از مسیر ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌کردند، در عملیات پلیسی و قضایی دستگیر شدند.

مدتی قبل گزارش محرمانه‌ای در اختیار قاضی جعفرصابری زفرقندی، سرپرست دادسرای فرودگاه تهران قرار گرفت که از قاچاق زنان و دختران کشورهای آسیای میانه از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس حکایت داشت.

با آغاز رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم  دادیاری، به دستور دادیار شهبازی گروهی از ماموران زبده پلیس امنیت تهران وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد.

بررسی‌های اطلاعاتی پلیس نشان می‌داد برخی از اعضای باند با سفر به کشورهای ازبکستان و آذربایجان اقدام به شناسایی زنان و دختران خانواده‌های فقیر کرده و آنها را با وعده رسیدن به زندگی دلخواه و پول زیاد فریب می‌دادند.

آنها سپس طعمه‌های خود را روانه ایران کرده و با همدستی دیگر اعضای باند به کشورهای عربی قاچاق می‌کردند.

کرج؛ مخفیگاه قربانیان

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران در ادامه تحقیقات برخی اعضای باند را که در ایران به سر می‌بردند شناسایی و آنها را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

به این ترتیب، درست زمانی که 15 زن و دختر جوان از کشورهای آسیای میانه وارد ایران  شده و از سوی اعضای باند به خانه‌ای در کرج انتقال یافته بودند ماموران تعقیب آنها را آغاز کردند تا بتوانند دیگر اعضای باند را نیز شناسایی کنند.

چند روز از ورود زنان جوان به ایران می‌گذشت که ماموران متوجه شدند اعضای باند قاچاق قصد دارند طعمه‌های خود را از طریق ترمینال‌های مسافربری، به بندرعباس انتقال دهند. به این ترتیب ماموران در پوشش مسافر سوار همان اتوبوسی شدند که طعمه‌های باند را حمل می‌کرد.

به گفته دادیار شهبازی، با ورود اتوبوس به بندرعباس دیگر اعضای باند که در ترمینال در انتظار طعمه‌های خود بودند، زنان و دختران جوان را سوار 2‌خودروی سواری کردند و برای سفر به کشورهای عربی به خانه‌ای در میناب انتقال دادند، اما ماموران که تمامی حرکات آنان را زیر نظر داشتند با هماهنگی پلیس استان هرمزگان وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی، تمامی اعضای باند و قربانیان ساده‌لوح را دستگیر کردند.

دادیار دادسرای فرودگاه با بیان این‌که در حال حاضر 14 نفر از اعضای باند و  15 نفر از زنان و دختران تبعه‌ کشورهای خارجی دستگیر شده‌اند که در زندان به سر می‌برند گفت: برای 2  سردسته باند به نام‌های علی و امیر قرار بازداشت موقت صادر و برای دیگر همدستان آنان نیز قرار وثیقه‌های بالای 50 میلیون تومان صادر شده است.

قاضی شهبازی در ادامه افزود: بسیاری از قربانیان این عمل مجرمانه، زنانی مجرد، مطلقه یا جدا از همسر خود هستند که به شدت در مضیقه‌ اقتصادی قرار دارند.

همچنین سرهنگ مهدی احمدی رئیس اداره ارتباط با رسانه‌های نیروی انتظامی در خصوص نحوه فعالیت این باند گفت: این باند، زنان و دختران جوان را که هیچ‌کدام از آنها مسلمان نبودند در پوشش زیارت حرم امام رضا ع  از کشورهای آسیای میانه با هواپیما وارد فرودگاه‌های ایران می‌کردند و آنها را به خانه‌ای در کرج انتقال می‌دادند.

وی ادامه داد: سرکرده ایرانی این باند همچنین از زنان و دختران قاچاق شده در طول مدت نگهداری آنها در ایران با شرکت دادن آنها در مجالس پارتی کسب درآمد می‌کرد.

کد خبر 30625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز