یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهریس آنلاین: یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه کنگر فرنگی (آرتیشو) خواص درمانی زیادی دارد، گفت: مبتلایان به عارضه کبد چرب می‌توانند با استفاده از این گیاه درمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب به کاهش چربی خون کمک کنند.

کنگر فرنگی

مریم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بیان اینکه آرتیشو ترشحات صفراوی را افزایش می‌دهد گفت: استفاده از این گیاه درمانی با پیشگیری از تجمع چربی در کبد برای بیماران مبتلا به کبد چرب بسیار مفید است.

وی گفت: کنگر فرنگی هم مانند کنگر در درمان تب موثر است و مصرف آن به بیماران رماتیسمی و افراد مبتلا به ورم روده جهت از بین بردن نفخ توصیه می‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه کنگر فرنگی دارای خاصیت پایین آورنده کلسترول خون است، گفت: این گیاه نیز مانند کنگر حاوی فیبر بالایی است، بنابراین برای کاهش وزن، بهبود یبوست، تنظیم قند خون و تعدیل فشارخون بسیار مناسب است.

کنگرفرنگی

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به تحقیقات انجام شده در این باره گفت: مشاهده شده که کنگر فرنگی در بهبود آسم و میگرن موثر است؛ همچنین در درمان اگزما و بیماری‌های پوستی تاثیر مثبتی داشته است.

صالحی در پایان گفت: مبتلایان به عارضه کبد چرب می‌توانند با استفاده از این گیاه درمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب به کاهش چربی خون کمک کنند.

کد خبر 306219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha