سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: تعداد جایگاه‌های گاز فشرده طبیعی( CNG) کشور به 231 ایستگاه در 98 شهر رسید که 179 جایگاه فقط گاز عرضه می‌کنند و به وسیله شرکت بهینه سازی مصرف سوخت احداث شده‌اند.

تا پایان امسال باید هزار جایگاه عرضه گاز فشرده طبیعی در سراسر کشور احداث شود که به گزارش روابط عمومی ‌شرکت بهینه‌سازی سوخت در حال حاضر 769 ایستگاه در شهرهای مختلف کشور دردست ساخت است.

از این تعداد 262 جایگاه تک منظوره به وسیله شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، 30 جایگاه به وسیله بخش خصوصی و با نظارت و کمک‌‌های بلاعوض شرکت بهینه سازی، 347 جایگاه دو منظوره به وسیله شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و 120 جایگاه تک منظوره به وسیله وزارت دفاع در دست ساخت است.

در هفته آینده 7 جایگاه CNG جدید درشهرهای مختلف کشور راه اندازی خواهد شد که شامل یک جایگاه تک‌منظوره در اسلامشهر و 6 جایگاه دو منظوره در شهرهای سلماس، قوچان، کاشمر، قزوین، شهریار و اصفهان است.

جایگاه‌های سوختگیری که توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ساخته می شود تک منظوره است و به گاز CNG اختصاص دارد و جایگاه‌های CNG که به وسیله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی احداث می شود دو منظوره است و داخل پمپ‌های بنزین ساخته می شود.

خودروهای دولتی گاز سوز می‌شوند

همچنین بنا بر اعلام ستاد تبصره 13 همه خودروهای دولتی و خودروهای استیجاری در‌اختیار دولت برای صرفه جویی در مصرف بنزین در مدت 3 ‌ماه آینده دوگانه‌سوز خواهند شد.

کد خبر 30621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز