همشهری آنلاین: مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کن (مسیر جاده امامزاده داود) براساس حکم قضایی با تخریب ۲۵مورد در حریم این رودخانه آغاز شد.

کن تخریب غیر مجازها

وحید مرادی نسب در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با تخریب 25 مورد ساخت و ساز غیرمجاز حریم رودخانه کن که از امروز ( شنبه 14 شهريور) به مدت سه روز انجام خواهد شد، حدود چهار هکتار از اراضی این محدوده آزادسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با انجام کار کارشناسی و طرح موضوع در دستگاه قضایی، حکم تخریب 25 مورد ساخت و ساز غیرمجاز که بیشتر آنها رستوران‌های بین راهی هستند برای اجرا به شرکت آب منطقه‌ای تهران بزرگ ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه کن در مسیر جاده امامزاده داود(س) که بیشتر این واحدها به عنوان رستوران‌های بین راهی ساخته شده‌اند، شناسایی این اماکن در دستور کار شرکت اب منطقه تهران بزرگ قرار گرفت.

وی گفت: برهمین اساس، کار تخریب این واحدهای غیرمجاز احداث شده در بستر و حریم رودخانه، از امروز با همراهی نیروی انتظامی آغاز و تاکنون شش مورد از این واحدها تخریب شده است.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در طول سه روز نسبت به اجرای ابلاغ قانونی صادره اقدام خواهد شد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه هشت واحد ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده در حریم رودخانه کن تخریب خواهد شد.

مدیر امور منابع آب منطقه‌ای تهران بزرگ تصریح کرد: مقابله با هر گونه ساخت وساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از جمله وظایف قانونی مدیریت آب منطقه‌ای از جمله در حوزه تهران بزرگ است.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در منطقه کن و سولقان در اواخر تیرماه سال جاری موجب بروز خسارت‌های مالی و جانی در این منطقه به ویژه در هفت روستای حاشیه رودخانه کن در شمال غربی پایتخت شد.

براساس اعلام نظر کارشناسان، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه کن، موجب تنگ شدن مسیر و افزایش شدت و قدرت تخریب این سیلاب شد.

کد خبر 306117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha