همشهری‌آنلاین: یک میلیاردر مصری پیشنهاد خرید یک جزیره را در ساحل ایتالیا یا یونان برای اسکان پناهجویان مطرح کرده‌است.

کریستین ساینس مانیتور نوشت: نجیب انسي ساویرس می‌گوید قصد دارد جزیره‌ای را در یونان یا ایتالیا خریداری کند، جایی که در آنجا با پناه‌جویان همانند «انسان» برخورد شود.

به گزارش واحد مركزي خبر،هنوز مشخص نیست این میلیاردر مصری در اقدام خود تا چه اندازه جدی است. او نخستین بار این پیشنهاد را در صفحه توئیتر خود مطرح کرد.

او گفت یونان و ایتالیا می‌توانند یک جزیره را به من بفروشند تا بتوانم میزبان مهاجران باشم و برای آنها کار فراهم و کشوری جدید برای آنها ایجاد کنم.

او در مصاحبه با فرانس پرس اعلام کرد طرحش می تواند کارساز باشد.و قصد دارد نام اين جزيره را استقلال بگذارد.

ساويرس همچنین گفت با دولت‌های یونان و ایتالیا مذاکره خواهد کرد.

او گفت:‌ «البته که این طرح عملی است. ده‌ها جزیره وجود دارند که خالی از سکنه هستند و می‌توانند صدها هزار پناه‌جو را در خود جای دهند.»

او خاطر نشان کرد :خرید این جزیره بین 10 تا 100 میلیون دلار هزینه دارد اما ساخت و ساز در آن «مهم‌ترین موضوع» خواهد بود.

این میلیاردر ارتدكس مصری اعلام کرد: می‌توان در این جزیره‌ پناه‌گاه‌های موقتی یا حتی خانه برای پناه‌جویان ایجاد کرد، سپس می‌توان از آنها در کار ساخت خانه، مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کرد.»

ساويرس اعلام کرد: احتمالا متقاعد کردن یونان یا ایتالیا برای فروش یک جزیره کار دشواری خواهد بود.

او درباره شیوه زندگی پناه‌جویان در این جزیره گفت: در این جزیره با پناه‌جویان همانند «انسان» برخورد خواهد شد. در حال حاضر با آنها همانند حیوان برخورد می شود.و اگر شرایط بهبود یابد، هر کسی که بخواهد می‌تواند به سرزمین اصلی خود باز گردد.

بر اساس گزارش مجله فوربس، نجيب ساويرس سومین مرد ثروتمند در مصر محسوب می‌شود. او مالک شرکت مخابراتی اوراسکام تی ام تی است که در زمینه شبکه تلفن‌های همراه در خاورمیانه و آفریقا فعالیت می‌کند و بزرگ‌ترین کارفرمای مصر است.

این در حالی است که با افزایش فشارها بر اروپا برای باز کردن مرزهایش به روی شمار بیشتری از پناه‌جویان، انگلیس روز جمعه اعلام کرد هزاران پناه‌جوی سوری را از اردوگاه‌هاي مناطق مرزی سوریه می‌پذیرد.

از ماه ژانویه تا به حال، بیش از دو هزار و 300 نفر در تلاش برای رساندن خود به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست داده‌اند.بسیاری از این افراد سوری‌هایی بوده‌اند که از جنگ داخلی فرار کرده بودند.

کد خبر 306097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha