چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

امیر حاج‌رضایی: کارلوس کی‌روش اخیرا به این موضوع اشاره کرد که برد ۱۹بر صفر ایران مقابل گوام برای زمانی بود که پرتغالی‌ها در بندرعباس حضور داشتند.

امیر حاج رضایی

اين حرف زيبنده نبود، او مي‌توانست خيلي راحت بگويد كه فوتبال را نمي‌توان با اتفاقات گذشته قياس و نتايج را پيش‌بيني كرد. اين ادبيات در ‌شأن فوتبال نيست و مي‌تواند بخشي از جامعه فوتبال را تحريك كند. آن بازي به يادماندني و برد 19بر صفر در تبريز برگزار شد ولي حالا تيم ملي با آن تيم تفاوت‌هاي زيادي كرده است. البته قياس كردن درست نيست چون فوتبال در هر زماني شرايط خاص خودش را دارد. در حال حاضر تيم ملي در مرحله تيم‌سازي به‌سر مي‌برد و تيم‌سازي‌ سخت‌تر از ترميم تيم است. شما مي‌بينيد كه چه بازيكنان جواني در حال حاضر در اردو هستند و از تيمي كه به جام جهاني برزيل رفت، چند بازيكن بيشتر باقي نمانده است. آن تيمي كه گوام را شكست داد دوست‌داشتني بود ولي اين تيم جديد هم در ابتداي راه قرار دارد و شايد در بازي‌هايي مثل ديدار با تركمنستان دچار مشكل شود اما بايد مورد حمايت قرار بگيرد. تيم‌ها هميشه متعلق به عصر خودشان هستند و تيم فعلي هم در حال ساخته شدن است تا براي جام جهاني 2018 آماده شويم.

كي‌روش قابل نقد است و رفتارهايي دارد كه مورد انتقاد قرار بگيرد اما وقتي او تيم را جوان كرده است بايد در اين بخش از او حمايت شود. البته معني اين حمايت، اين نيست كه من در تمامي زمينه‌ها طرفدار مطلق او باشم و قطعا اين مربي هم قابل نقد است. در مورد كي‌روش بايد به اين موضوع اشاره كرد كه او دچار خشونت كلامي شده است و همچنان از بالا به جامعه فوتبال نگاه مي‌كند. البته رفتارهايي هم در مقابل او صورت مي‌گيرد، اينكه به‌عنوان مثال مي‌گويند كي‌روش فقط نفر دوم است.

اين چيزها معمولا چالش‌هايي را به‌وجود مي‌آورد. فكر مي‌كنم جايگاه نقد در فوتبال ما گم شده ولي بايد گفت كه مخالف منصف، هميشه يك مخالف دوست‌داشتني است؛ مخالفي كه معايب و محاسن را ببيند. گوام تيمي تقريبا ناشناخته با يك مربي انگليسي است كه اتفاقا نتايج خوبي گرفته است. آنها مطمئنا نسبت به زماني كه 19گل از ايران خوردند، پيشرفت كرده‌اند ولي هر چقدر هم كه پيشرفت كرده باشند مطمئنا كلاس آنها با تيم ملي ايران قابل قياس نيست. قرار نيست ما دوباره 19گل به گوام بزنيم و اگر هم به‌عنوان مثال با 5گل برنده اين بازي شديم، اين دليل نمي‌شود كه بگوييم تيم ملي ايران ضعيف شده است. در حال حاضر جوان‌هاي آينده‌داري در تيم ملي حضور دارند و تيم ما در حال ساخته شدن و نو شدن است.

کد خبر 305860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha