مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تغییرات هورمونی در هنگام یائسگی ممکن است زنان را با احتمال بیشتری در معرض افزایش وزن (تجمع چربی بیشتر در اطراف شکم نسبت به لگن و ران‌ها) قرار دهد.

البته لزوماً تغییرات هورمونی نیست که آغازگر افزایش وزن در یائسگی است، بلکه این افزایش وزن معمولاً با سالمندی، تغییرات سبک زندگی و عوامل ژنتیکی هم مرتبط است.

 برای جلوگیری از افزایش وزن یائسگی این نکات را رعایت کنید:

- مقدار زیادی ورزش کنید و تمرین‌های قدرتی و تمرین‌های هوازی وارد برنامه روزانه معمول ورزشی‌تان کنید. با افزایش حجم عضلات، بدنتان کالری‌ها را به‌طور کارآمدتری می‌سوزاند و به‌این‌ترتیب کاهش وزن ساده‌ترمی‌شود.

- کمتر غذا بخورید. برای حفظ وزن فعلی خود لازم است در طول دهه پنجاه زندگی‌تان ۲۰۰ کالری از میزان کالری دریافتی روزانه‌تان کم کنید. برای کاهش کالری دریافتی بدون اینکه در دریافت مواد مغذی دچار اشکال شوید، به چیزهای که می‌خورید و می‌نوشید، توجه کنید. میوه، سبزی و غلات کامل بیشتری بخورید. از منابع پروتئینی بدون چربی استفاده کنید.

- از عزیزان و دوستانتان حمایت عاطفی بگیرید. دور خودتان را با دوستان و عزیزانتان که از تلاش‌های شما برای خوردن رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت جسمی حمايت مي‌كنند پر کنید. از این بهتر با این افراد همراه شوید تا با هم تغییرات سبک زندگی را انجام دهید.

- راه‌های سرگرم‌کننده‌ای برای سالم‌تر بودن پیدا کنید، مانند پیاده‌روی روزانه، خوردن مکرر میوه‌های تازه. وعده غذایی اصلی‌تان را در رستوران با دوستان تقسیم کنید.

HealthDay

کد خبر 305684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha