در فاصله ۴روز مانده به اعزام کشتی‌گیران به مسابقات جهانی۲۰۱۵ لاس‌وگاس رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد بازدید کرد.

کشتی

رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتي نيز در بدو ورود كيومرث هاشمي به وي خوشامد گفت و پس از اينكه لحظاتي در كنار وي تمرين‌هاي ملي‌پوشان را زيرنظر گرفت، به سمت ديگر سالن رفت و مشغول كار خود شد. خادم مي‌گويد:‌ «حضور مسئولان ورزش در كنار ورزشكاران كار بسيار ارزشمندي است. امسال سال المپيك است و در فرصتي كمتر از يك سال مانده تا اين رقابت‌ها حمايت از ورزشكاران بر عهده كميته ملي المپيك و وزارت ورزش است كه بايد ميان رشته‌هاي مدال‌آور و المپيكي اولويت‌بندي كنند. اميدوارم با حمايت‌هاي بيشتري كه صورت خواهد گرفت، ورزش ايران و كشتي در المپيك موفق باشند.» او ادامه مي‌دهد: «الان زمان مناسبي براي صحبت از مشكلات مالي نيست چرا كه كشتي‌گيران در حال اعزام به ميدان جنگ هستند و بايد همه سعي خود را انجام دهيم تا آنها با بيشترين تمركز و آمادگي روحي و رواني به اين رقابت‌ها اعزام شوند.»

رئيس كميته ملي المپيك نيز درباره حضورش در تمرين تيم‌هاي ملي كشتي عنوان مي‌كند: «در تمرين‌هاي ملي‌پوشان كشتي حاضر شدم تا به كادر فني و كشتي‌گيران و مسئولان فدراسيون خسته نباشيد بگويم و از نزديك هم شاهد زحمات آنها باشم. ان‌شاءالله كشتي‌گيران ما با حضور خود در اين رقابت‌ها بتوانند ضمن كسب مدال بيشترين سهميه را براي حضور در المپيك به‌دست بياورند؛ هر چند در مسابقه‌هاي ديگر تا المپيك فرصت كسب سهميه المپيك را دارند.» هاشمي درباره گلايه برخي كشتي‌گيران از بي‌توجهي مسئولان يادآور مي‌شود: «ارتباط ما با ورزشكاران و مسئولان نزديك و دلي است. ان‌شاءالله در مسابقه‌هاي جهاني كشتي در آمريكا در كنار كشتي‌گيران خواهم بود و به هر كشتي‌گيري كه بتواند سهميه المپيك را كسب كند در همان مرحله مسابقه‌ها مبلغ 10ميليون تومان پاداش خواهم داد.»

  • سوريان: تكرار قهرماني جهان سخت است

دارنده 7مدال طلاي جهان و المپيك كه خواستار توجه بيشتر مسئولان به رشته كشتي در آستانه حضور در المپيك2016 ريودوژانيرو است، از حضور خود در مسابقات جهاني مي‌گويد. حميد سوريان عنوان مي‌كند: «تكرار عنوان قهرماني كار بسيار سختي است. از آنجا كه مسابقه‌هاي جهاني امسال يك سال قبل از المپيك است همه تيم‌ها با نفرات اصلي خود و آمادگي بسيار زياد به اين مسابقه‌ها مي‌آيند و در فكر كسب سهميه‌هاي بيشتر براي حضور در المپيك هستند. البته كشتي فرنگي چندين سال است كه سير صعودي خود را طي مي‌كند و كشورهاي ديگر حساب ويژه‌اي روي ايران باز كرده و نفرات ما را به خوبي مورد آناليز قرار مي‌دهند.»

کد خبر 305582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha