یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه مصر با احضار سفیر انگلیس در قاهره مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به اظهارات انتقادآمیز وی در خصوص حکم حبس برای خبرنگاران شبکه خبری الجزیره اعلام کرد.

 اخطار مصر به سفیر انگلیس

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون دولتی مصر، «جان کاسون» سفیر انگلیس در قاهره روز شنبه بعد از اعلام حکم حبس دادگاه مصر برای خبرنگاران شبکه خبری الجزیره، ضمن انتقاد از این حکم، به مصر توصیه کرد که ثبات خود را بر اساس آزادی مطبوعات و بیان بنیان گذارد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت که نگران است این حکم اعتماد به پایه های ثبات مصر را در داخل و خارج این کشور تضعیف کند.

اظهارات وی همچنین در صفحه فیس بوک سفارت انگلستان قرار گرفت.

اعلام حکم حبس سه ساله به اتهام فعالیت بدون مجوز و نشر اخبار کذب برای سه خبرنگار، انتقاد جامعه بین المللی را در خصوص ادعاهای مصر مبنی بر پایبندی به دموکراسی آن هم پس از گذشت پنج سال از سرنگونی حکومت استبدادی حسنی مبارک در پی داشت.

وزارت خارجه مصر به دنبال اخطار به سفیر انگلیس در بیانیه ای ضمن اعلام اعتراض شدید به اظهارات کسون، آن را مداخله غیرقابل قبول در رویه قضایی مصر دانست.

حکم یاد شده ، طی جلسه محاکمه مجدد «محمد فهمی» خبرنگار کانادایی، «باهر محمد» خبرنگار مصری و «پیتر گرشت » خبرنگار استرالیایی صادر شد. این افراد در دادگاه اولیه به 10 سال حبس متهم شده بودند. همه متهمان اتهامات مطرح شده را رد کرده اند.

حامیان حقوق بشر می گویند بازداشت این خبرنگاران بخشی از سرکوب آزادی بیانی است که از زمان برکناری محمد مرسی نخستین رییس جمهوری منتخب مصر از قدرت در سال 2013 آغاز شده است.

کد خبر 305508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha