همشهری آنلاین: ایجاد عادات مناسب برای انجام تکلیف‌های خانگی در کودکان می‌تواند به موفقیت کودک در مدرسه کمک کند. درعین‌حال باید ترتیبی دهید که زمان کافی برای ورزش و بازی کودک هم باقی بماند.

homework

- یک فضای آرام و با روشنایی خوب را که در آن چیزی برای پرت کردن حواس کودک وجود ندارد، برای انجام تکلیف‌های خانگی کودک اختصاص دهید.

-  همه ملزومات لازم (کاغذ، مداد و غیر) را در دسترس آسان کودک قرار دهید.

- زمانی از روز که را برای انجام تکلیف‌های خانگی مناسب‌تر از همه است، مشخص کنید. برخی از کودکان ممکن است بخواهند به‌محض اینکه از مدرسه به خانه می‌آیند تکلیف‌هایشان را انجام دهند و دیگران ترجیح می‌دهند پیش از انجام تکلیف‌ها استراحت کوتاهی داشته باشند.

-  قواعدی را برای انجام تکلیف‌های خانگی تعیین کنید، برای مثال تا هنگامي كه تکلیف‌ها تمام نشده است، بازی ویدئویی انجام نمی‌شود. این کار به کودکتان انگیزه می‌دهد تا کار تکلیف‌های مدرسه را تمام کند.

-  اگر کودکتان مخالفتی ندارد، هنگام انجام تکلیف‌ها در کنار او بنشینید. در صورت نیاز به او کمک کنید، اما تکلیف‌ها را برای او انجام ندهید.

- بگذارید کودکتان در انجام تکلیف‌ها خودش راه‌‌حل‌ها را پیدا کنید، و سعی نکنید کارهایی را باید انجام دهید، به او دیکته کنید.

HealthDay

کد خبر 305426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha