دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد قاتل در جنایتی فجیع صاحبخانه خود را به انگیزه سرقت به قتل رساند و به عمان گریخت.

تحمل بازگویی ماجرای جنایت وحشتناکی را که مرتکب شده‌ام ندارم. این گفته جوان جنایتکاری است که پس از  قتل مرد صاحبخانه‌‌، همراه زن جوانی به عمان گریخته بود.

ظهر نهمین روز فروردین 85 با گزارش ناپدید شدن مردی به نام خلیل الله، تحقیقات برای یافتن ردی از او آغاز شددر حالی که  همسر این مرد مدعی بود شوهرش آخرین بار برای  اخذ  ودیعه، به خانه مستاجرش رفته، ماموران به سرعت عازم آپارتمان مستاجر جوان شدند، اما از وی خبری نبود.

ماموران که احتمال می‌دادند خلیل‌الله دچار سرنوشت تلخی شده باشد، در نخستین اقدام شماره پلاک خودروی او را به تمامی واحد‌های گشت کشور اعلام کردند و به این ترتیب جست‌وجو برای یافتن ردی از او آغاز شد.

جسدی زیر پل

زمان زیادی از ماجرای ناپدید شدن مرد صاحبخانه نگذشته بود که پسربچه چوپانی درحوالی تفرش با مشاهده شعله‌های آتش در زیر یک پل، متوجه جسد مردی شد که دور آن پتو پیچیده شده و در حال سوختن بود.

با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از ماموران عازم محل شدند، اما  در آن لحظه هیچ کس نمی‌دانست جسد سوخته متعلق به همان مردی است که پلیس تهران به دنبال یافتن سرنخی از سرنوشت او بود.

خودرویی در پارکینگ

مدتی بعد خودروی مرد ناپدید شده، توسط پلیس مشهد در یکی از پارکینگ‌های این شهر کشف شد و با بازبینی فیلم پارکینگ مشخص شد مستاجر فراری، با انتقال خودرو به پارکینگ ادعا کرده بود هفته‌ بعد پسر عمویش خودرو را تحویل خواهد گرفت.

در ادامه ردگیری های پلیسی مشخص شد مرد جوان پس از تحویل خودرو، همراه زن جوانی به صورت غیرقانونی به عمان گریخته است. با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با هماهنگی پلیس عمان، وارد عمل شده و مستاجر فراری و زن جوانی را که همراهش بود در حالی که قصد نقد کردن چک‌های به سرقت رفته ازمرد صاحبخانه را داشتند ، دستگیر کرده و به ایران انتقال دادند.

جنایت  ناجوانمردانه

پس از حضور متهمان در اداره آگاهی تهران، مرد جوان  در بازجویی‌ها به قتل خلیل‌الله  اعتراف کرد و گفت: پس از آنکه مرد صاحبخانه برای  گرفتن ودیعه به خانه آمد، با انگیزه سرقت او را با ضربات میله آهنی به قتل رساندم و با همدستی همسر صیغه‌ایم،چک ها و خودروی او را به سرقت برده و سپس جسدش را به حوالی تفرش انتقال داده و در زیر یک پل به آتش کشیدم.

پس از اعترافات متهمان و صدور کیفرخواست، جلسه محاکمه عاملان این جنایت در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در این جلسه پس از درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول، جوان جنایتکار زمانی که در جایگاه دفاع قرار گرفت با ادعای اینکه  قتل را به تنهایی انجام داده گفت: این جنایت را تنها با انگیزه سرقت انجام دادم. وقتی که قضات از وی خواستند به توضیح ماجرای جنایت بپردازد وی گفت: تحمل بازگویی نحوه جنایت را ندارم. 

پس از آن زمانی که  زن جوان که مدعی بود همسر صیغه‌ای  جوان جنایتکار است، به اتهام معاونت در قتل و مشارکت در جنایت بر میت و سرقت و رابطه نامشروع در جایگاه قرار گرفت گفت: هیچ‌یک از این اتهامات را قبول ندارم.

وی در خصوص آشنایی‌اش با متهم ردیف اول گفت: در دوران دانشجویی، آگهی اجاره خانه‌ای را در یکی از روزنامه‌ها دیدم.

وقتی به آدرس مورد نظر رفتم  مرد جوان را دیدم و او به من پیشنهاد ازدواج داد و من هم قبول کردم که پس از 3 ماه این جنایت به وقوع پیوست.

وی مدعی شد: من آن روز نقشی در این جنایت نداشتم و تنها از ترس مرد جوان بود که همراهش به عمان گریختم.

این در حالی بود که نماینده دادستان در کیفرخواست خود گفت: اظهارات زن جوان درباره تهدید وجاهت قانونی ندارد.قضات شعبه‌ ‌٧٤ دادگاه کیفری استان تهران (حسینی کوه کمره‌ای، تردست، معتمدی، باقری و ملکی) پس از انجام شور حکم این پرونده را صادر خواهند کرد.

کد خبر 30528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز