همشهری آنلاین: آغاز فراخوان جذب هیات علمی، کاهش ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس، تشکیل جامعه خیرین دانشگاه‌یار پیام‌نور، لغو تحریم دانشگاه‌های شریف و شهیدبهشتی و ... از اهم اخبار بسته خبری همشهری آنلاین در روز جمعه ۶ شهریور ماه ۹۴ است.

دانشگاه تربیت مدرس
  • کاهش 15 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس

ايسنا: محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس از کاهش 15 درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: کاهش ظرفیت در همه مقاطع و رشته‌ها صورت گرفته است زیرا کیفیت دانشگاه به دلیل رشد بی حساب و کتاب ظرفيت پذيرش در سال‌های اخیر به خطر افتاده است.

  • تشكيل جامعه خیرین دانشگاه‌یار پیام‌نور

ايسنا: دکتر سرلک رئیس دانشگاه پیام‌نور از تشکیل جامعه خیرین دانشگاه‌یار پیام‌نور خبر داد و گفت: خیرین بهترین ظرفیت را جهت سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی کشور دارند و دانشگاه پیام‌نور به عنوان یک دانشگاه که امکان تحصیل فرزندان را در کنار خانواده فراهم آورده است، می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری خيرين باشد.

  • ابلاغ ممنوعيت برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها

مهر: حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: موضوع عدم برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها را جزو سیاست‌های فرهنگی وزارت علوم نمی‌دانیم و این موضوع به دانشگاه‌ها هم ابلاغ شده است لذا دانشگاه‌ها حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.

  • لغو تحریم دانشگاه‌های شریف و شهیدبهشتی

مهر: دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه صنعتی شریف جزء آن ۸۰۰ موسسه ای هستند که اسامی آنها ذیل برجام ارائه شده و در مسیری که قرار است طی شود، مساله تحریم آنها حل شود.

  • آغاز فراخوان جذب هیات علمی

مهر: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی كشور از جمعه ۶ شهریور ماه تا ۱۴ شهریور ماه می‌توانند نیازمندی خود به جذب اعضای هیات علمی در رشته‌های مختلف را در  سامانه جذب ثبت کنند. متقاضیان جذب اعضای هیات علمی نیز می‌توانند از ۲۱ شهریور ماه تا ۴ مهر ماه وارد سامانه جذب اعضای هیات علمی شده و مشخصات و اولویت‌های مورد نظر خود را درج کنند.

کد خبر 305269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha