پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

سخنگوی دولت مجارستان گفته است که این کشور در حال بررسی استفاده از نیروهای ارتش برای مقابله با ورود پناهجویان به مجارستان است.

مجارستان

 پليس مرزي مجارستان مي‌گويد روز سه‌شنبه بيش از ۲۵۰۰پناهجو وارد اين كشور شده‌اند.تصميم‌گيري در مورد به كارگيري نيروهاي ارتش به‌عهده مجلس مجارستان خواهد بود. اين مجلس هفته آينده قرار است در اين مورد تصميم بگيرد. مجارستان گفته است كه تنها در‌ماه جاري ميلادي، ۳۴ هزار نفر كه بيشتر آنها از سوريه هستند، وارد اين كشور شده‌اند.

مقام‌هاي مجارستان همچنين از تشكيل واحد جديد پليس مرزي در اين كشور خبر داده‌اند. آنها اميدوارند به اين طريق مانع از ورود پناهجويان به خاك مجارستان شوند.مجارستان همچنين مي‌خواهد تا پايان اين ماه، ساخت حصار سيم‌خاردار در مرز اين كشور با صربستان را به پايان برساند. در حال حاضر، پناهجويان از مناطقي كه هنوز اين حصار به آنجا كشيده نشده يا محل‌هاي عبور خط آهن و رودخانه وارد مجارستان مي‌شوند.

به تازگي اخبار و تصاوير برخورد نيروهاي مرزي مقدونيه با پناهجوياني كه از يونان به سمت مرز مقدونيه هجوم برده‌بودند واكنش‌هاي گسترده جهاني ايجاد كرد. نيروهاي نظامي مقدونيه به سمت اين پناهجويان گاز اشك‌آور شليك كردندو آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در اين درگيري‌ها يك نفر كشته و ده‌ها پناهجو مجروح شدند. اين پناهجويان كه عمدتا آوارگان جنگ سوريه و عراق هستند، از تركيه و از دريا خود را به جزاير يونان مي‌رسانند و از آنجا به سمت مقدونيه و صربستان و مجارستان مي‌روند. مقصد نهايي آنها كشورهايي چون آلمان است.

كميسر ويژه امور پناهجويان در اتحاديه اروپا ديروز در مصاحبه‌اي اعلام كرد، اروپا وظيفه دارد به پناهجويان جنگ پناه دهد اما با مهاجران جوياي كار كه به دلايل اقتصادي وارد كشورهاي اروپايي مي‌شوند مقابله خواهد كرد. اين در حالي است كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد، پناهجويان آواره جنگ با برخوردهاي خشن و غيرانساني كشورهاي اروپايي روبه‌رو مي‌شوند. اين برخوردها تا آنجا پيش رفته كه اخيرا دولت آمريكا اعلام كرد، بين 8تا 10هزار پناهجوي آواره جنگ سوريه را مي‌پذيرد. صدراعظم آلمان و رئيس‌جمهور فرانسه اين هفته درباره چگونگي حل بحران پناهجويان مذاكرات اضطراري برگزار كردند و از كشورهاي ديگر براي كمك به حل اين مشكل كمك خواستند.

کد خبر 305198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha