دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

خیلی خوب است که مهارت داشته باشیم و بدانیم در موقع خطر چه عملکردی باید از خود نشان دهیم.

دوچرخه

شهرداري و اداره‌‌كل آموزش و پرورش شهر تهران در فصل تابستان اردوهاي آموزشی، مهارتی در قالب اجرای طرح «مدرسه‌ي آماده» برگزار مي‌كند.

به گزارش «تهران سما» در دومین دوره‌ي این اردوی دانش‌آموزی که با همکاری اداره‌‌كل آموزش و پرورش و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال برگزاری است، بیش از 350 دانش‌آموز با حضور در اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) ضمن آشنایی با روش‌های امداد و نجات، روش‌های اطفای حریق و برپایی چادر، نحوه‌ي مدیریت بحران را در هنگام وقوع سوانح و مخاطرات فرا گرفتند.

دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با مباحث مدیریت بحران، خودامدادي و دگرامدادي، پس از شركت در این اردو و گذراندن آموزش‌ها می‌توانند به عضویت گروه «دوام دانش‌آموزی» درآيند. اعضای گروه دوام دانش‌آموزی در اموري مانند نظارت بر مباحث ايمني در مدرسه، همکاری در اجرای برنامه‌هاي تمرين و مانور در مدرسه و ارائه‌ي آموزش‌هاي مرتبط به خانواده‌ها فعالیت مي کنند.

حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان در حاشیه‌ي بازدید قائم‌مقام، معاونان و مدیران سازمان از اردوی دانش آموزان گفت: «بخشی از موضوع‌هاي آموزشی طرح مدرسه‌ي آماده، در قالب برگزاری 22 دوره اردو برای دانش‌آموزان تشریح می شود و با اجرای آن ضمن حفظ ارتباط با آموزش و پرورش نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و کار به‌صورت بلند مدت دنبال می‌شود.»

گفتني است در اين طرح،8400  دانش‌آموز با مدیریت بحران و موضوعاتی چون پناه‌گیری، تخلیه، شناخت سوانح، چادرزنی، اطفای حریق، کمک‌های اولیه، حمل مصدوم و گزارش‌نویسی مصور و عکاسی از سوانح آشنا مي‌شوند.

کد خبر 305065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha