سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوچرخه‌سواری کوهستانی نوعی دوچرخه‌سواری خارج جاده‌ای است که اغلب بر روی مسیرهای ناهموار و با استفاده از دوچرخه‌های طراحی‌شده به‌طور خاص برای پیمودن این نوع دوچرخه‌سواری می‌شود.

Mountain biking

دوچرخه‌های کوهستانی محکم‌تر از دوچرخه‌های جاده‌ای یا هیبرید هستند، بنابراین می‌توانند در جاده‌های ناهموار دوام آورند. این دوچرخه‌ها تایرهای پهنی دارند، تا 27 دنده برای بالا رفتن از شیب‌ها دارند، همچنین گزینه‌هایی مانند ضربه‌گیرهای جلو و عقب و ترمزهای دیسکی (مانند ترمزهای موتورسیکلت) داشته باشند.

هنگام خریدن این دوچرخه‌ها باید مطمئن شوید که اندازه درستی را انتخاب کرده‌اید. همیشه باید بتوانید روی دوچرخه پایتان را روی زمین بگذارید و در حالت ثابت بمانید. کلاه ایمنی یک ضرورت است. پوشیدن دستکش، شورت ورزشی و کفش‌های مخصوص دوچرخه‌سواری هم به شما کمک می‌کند.

راهی خوبی برای رسیدن به آمادگی بدنی و نیز لذت بردن از صحنه‌های طبیعی است، اما برای انجام آن احتیاطاتی را هم در نظر داشته باشید:

  • هنگامی‌که در مسیرهای شیب‌دار و پرپیچ‌وخم در کوهستان حرکت می‌کنید، به غریزه‌تان اعتماد کنید.
  • پیش از آنکه وارد مسیر کوهستاني شوید، ترمز گرفتن را تمرین کنید.
  • هنگام سرازیر شدن از یک تپه ترمزها را به‌طور تدریجی و نه تا آخر بگیرید. روی پدال‌ها تکیه کنید، درحالی‌که لگنتان اندکی رو به عقب است تا وزنتان روی چرخ جلویی بیفتد.
  • از دنده‌های دوچرخه استفاده کنید تا ریتم حرکتتان را حفظ کنید.
  • هنگامی‌که در مسیری بالا می‌روید، وزنتان را روی صندلی بیندازید تا قدرت بیشتری برای بالا رفتن از تپه به دست بیاورید.

    HealthDay

کد خبر 304936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha