مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

سیدمحمد فخار: نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر قلم برای مدیریت یکپارچه نهادهای مختلف مرتبط با بازگشایی مدارس برگزار شد.

مدرسه

براساس آمارهاي ارائه شده از ابتداي مهرماه حدود 5ميليون سفر شهري به معابر تهران افزوده مي‌شود و مسئولان نهادهاي مختلف تلاش مي‌كنند خود را براي ارائه خدمات هماهنگ آماده كنند. سال گذشته با تكيه بر اين هماهنگي و مديريت يكپارچه هيچ‌گونه حادثه جاني براي سرويس مدارس تهران رخ نداد.  در نخستين جلسه ستاد مهر قلم عنوان شد كه مديريت شهري در اين زمينه درنظر دارد تا پايان شهريورماه ايستگاه‌هاي باقي مانده از قطر خط3 مترو را به بهره‌برداري كامل برساند.

بدين‌ترتيب مترو تا پايان شهريور به ايستگاه قائم مي‌رسد. با تكميل خط3 متروي تهران امكان تردد سريع و آسان در 18كيلومتر ديگر كه پيش از اين افتتاح شده نيز ميسر مي‌شود. به علاوه قرار است دست‌كم 200 و حداكثر 260دستگاه اتوبوس دوكابين به ناوگان حمل‌ونقل عمومي تهران افزوده شود. به گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، تجربه سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد همزمان با آغاز مهرماه حجم ترافيك پايتخت با افزايش 25درصدي روبه‌رو مي‌شود. بنابراين اگر برنامه‌ريزي‌ها مطابق با اهداف از پيش تعيين شده صورت نگيرد، ترافيك تهران مشكل‌ساز مي‌شود. حال آنكه بايد تلاش كرد تا با مشاركت‌هاي فرابخشي معضل ترافيك را مديريت كرد.

  • 4 مرحله اقدامات براي استقبال از مهر

ستاد استقبال از مهر قلم قرار است در مرحله نخست نواقص و مشكلات ترافيكي را توسط كارشناسان ادارات فني در مناطق 22گانه شناسايي كند تا بتوان زيرساخت‌هاي لازم رافراهم آورد. در مرحله دوم جمع‌بندي و برنامه‌ريزي‌ها در بازه‌هاي زماني سه‌گانه با به كارگيري تمام امكانات صورت گرفته و در مرحله سوم اين طرح توسط واحدهاي اجرايي از اول شهريور تا 15مهرماه اجرا مي‌شود.

در مرحله چهارم نيز مرحله ارزيابي عملكرد است، عملكرد تمامي مناطق و نواحي براساس ارزيابي كمي و كيفي با ضريب ويژگي‌ها تا 25مهرماه ادامه دارد. معاون شهردار تهران همچنين از آموزش و استانداردسازي رفتارهاي ترافيكي 48هزار راننده تاكسي تهران خبر داد و گفت: در تلاشيم پيش از آغاز سال تحصيلي آمار رانندگان آموزش‌ديده را به 78هزار نفر برسانيم چرا كه معتقديم با آموزش رانندگان تاكسي مي‌توانيم الگوي استاندارد ترافيكي در تهران را به شهروندان آموزش دهيم.

وي همچنين اين قول را به خانواده‌هاي دانش‌آموزان استثنايي شهر تهران داد كه همچون سال گذشته ارائه خدمات سرويس مدارس به اين محصلان به‌صورت رايگان انجام شود تا بخشي از دغدغه‌هاي خانواده‌هاي كودكان استثنايي برطرف شود. در سرويس ويژه معلولان و جانبازان نيز علاوه بر خودروهاي ون از اتوبوس‌هاي ويژه استفاده مي‌كنيم تا تردد اين گروه در جامعه آسان‌سازي‌ شود.

  • استفاده 68درصدي از سرويس مدارس

مطابق آمارها 68درصد دانش‌آموزان استان تهران از سرويس مدارس استفاده مي‌كنند و اين آمار نشان‌دهنده وظيفه و مسئوليت خطيري است كه هم متوجه آموزش و پرورش است و هم مديريت شهري تهران. مديركل آموزش و پرورش استان تهران از ديگر اعضاي ستاد بود كه يكي از دستاوردهاي حائز اهميت عملكرد خوب و مؤثر شهرداري تهران را به صفر رساندن آمار تصادفات سرويس‌هاي مدارس عنوان كرد.

وي گفت: سال گذشته با كمك شهرداري تهران توانستيم آمار تصادفات سرويس مدارس را به صفر برسانيم و اميدواريم اين روند در سال‌جاري نيز ادامه داشته باشد. به گفته اسفنديار چهاربند، يك ميليون و 150هزار دانش‌آموز در 5هزار واحد آموزشي سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌كنند و در اين سامانه آموزشي 105هزار مدير، معلم و ساير دست‌اندركاران نظام آموزشي مشغول به‌كار مي‌شوند كه همه اين خيل عظيم جمعيت با كمك شهرداري تهران مي‌توانند ساماندهي شوند.

  • شرط پليس براي ميني‌بوس‌ها

جانشين پليس راهور تهران بزرگ در جلسه ستاد مهر قلم، كارآمدي دستگاه‌هاي مختلف تهران در ساماندهي سرويس مدارس را يكي از دستاوردهاي مهم با مشاركت مديريت شهري دانست. سرهنگ حسن عابدي گفت: 100درصد نيروهاي پليس راهور به مناسبت مهر در حالت آماده‌باش كامل خواهند بود. وي در اين زمينه يكي از اولويت‌هاي پليس را برخورد با رانندگاني دانست كه در حريم مدارس اقدام به توقف غيرمجاز يا دوبله مي‌كنند و افزود: در مرحله نخست مدارسي كه تأثير بسزايي بر ترافيك منطقه دارند را شناسايي مي‌كنيم و با استقرار نيروها از احتمال ايجاد گره‌هاي ترافيكي مي‌كاهيم.

کد خبر 304924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha