دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - دکتر قربانعلی تنگ‌شیر*: سه عامل تولید محتوا، به روز رسانی و مسائل فنی سایت از ویژگی‌های یک وب سایت خوب است.

الف - محتوای سایت: باید بهینه‌سازی شده و به روز باشد محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها می‌شود.

ب- ظاهر سایت: سایت باید دارای هارمونی در رنگ‌ها استفاده از لوگو و عنوان خوانا و دسترسی راحت به تمام محتوا‌ها و یک سری گرافیک باشد. استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیادی از فونت‌های نا مربوط در ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه می‌شود. وجود تصاویر کم حجم و جذاب می‌تواند زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد و از این حیث از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ج- بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو (سئو). محتوای سایت باید در مورد یک موضوع خاص باشد. افرادی که محتوای شما را در موتور‌های جستجو دنبال میکنند میتوانند به سادگی به محتوای سایت دسترسی داشته باشند.

د- حجم صفحه اول سایت: یک سایت خوب باید در کمتر از سه ثانیه با سرعت 256 اینترنت پر سرعت بارگذاری شود هر چه این زمان بیشتر شود لطمه آن متوجه بازدید کنندگانی میشود که با اینترنت‌های معمولی وارد سایت می‌شوند، با این حساب طراحی سایت باید تا حد امکان ساده و سبک انجام شود. استفاده از فایل‌های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ه- امکانات سایت: خبر خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، بازی‌های آنلاین، جستجو و سایر امکانات به مخاطبان اجازه می‌دهد زمان بیشتری را در تعامل با سایت به سر ببرند.

و- شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی امروزه به بخشی از فعالیت‌های وب سایت اینترنتی تبدیل شده‌اند حضور در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، تویتر لینکد این توصیه می‌شود. باید سایت به راحتی اطلاعات شما را در اختیار مخاطبانتان بگذرد.

  • برای معرفی آدرس سایت
  1. پیامک به روز رسانی محتوای مشخصی در سایت
  2. تبلیغات محیطی نظیر بیلبورد‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی
  3. تبلیغات مطبوعاتی و درج آدرس سایت‌ها
  4. نصب بنر‌ها در سایت‌های پر بازدید مرتبط
  5. درج بر روی هدایای مخاطبان تبلیغاتی‌تان
  6. استفاده از ppc (یا تبلیغات کلیکی) و سایر جستجوگر‌های اینترنتی
  7. در مناسبت‌ها و گردهمایی‌ها با نصب بنر و پوستر
  8. بروشور و خبرنامه‌ها

میزان بازدید روزانه و میزان توقف هر بازدید کننده در سایت چقدر است؟

نرخ خروج بازدید کننده به محض مشاهده صفحه اول و متوسط تعداد بازدید صفحات توسط یک بازدید کننده در هر بازدید جواب سوال بالاست.

* مدرس دانشگاه

کد خبر 304912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha