همشهری آنلاین: مبارزات انتخابات دومای روسیه فردا با چاپ حکم ولادیمیر پوتین مبنی بر برگزاری این انتخابات آغاز می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از ورمیا نوواستی، این انتخابات در تاریخ 2 دسامبر(11 آذر) امسال خواهد شد و چهار حزب«روسیه واحد»، «روسیه عادل»، حزب کمونیست و حزب لیبرال دموکرات روسیه بازیگران اصلی این عرصه هستند.

به گزارش روزنامه «ورمیا نوواستی»، با چاپ دستور روز یکشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات دومای دولتی روسیه در تاریخ دوم دسامبر سال جاری در روزنامه سه‌شنبه صبح «راسیسکایا گازیه تا»، مبارزات انتخابات پارلمانی در این کشور، بطور رسمی آغاز می‌شود. البته انتخابات این دور از دوما قابل پیش بینی ترین انتخابات پارلمانی در طول تاریخ روسیه است.

به نوشته این روزنامه، انتخابات امسال دوما بر اساس طرح کاملا تازه ای برگزار می‌شود. تمامی 450 نماینده دومای دولتی روسیه طبق یک لیست حزبی انتخاب خواهند شد و هیچ نماینده مستقل و یا منطقه ای در آن حضور نخواهد داشت.

احزاب سیاسی فعال در روسیه نیز برای ثبت نام در انتخابات امسال دوما، میبایست اسنادی را از جمله جمع آوری بیش از 200 هزار امضای شهروندان در حمایت از آنان و یا ودیعه گذاردن مبلغ 60 میلیون روبل بعنوان ضمانت به کمیسیون مرکزی انتخابات ارائه دهند. این پول تنها در صورت کسب 4 درصد از آراء مردمی در روز انتخابات به احزاب پس داده خواهد شد.

کارشناسان سیاسی در روسیه پیش بینی کرده اند که حداکثر 8 تا 10 حزب در انتخابات امسال دوما شرکت خواهند کرد، البته بازیگران اصلی در صحنه انتخابات امسال دوما، چهار حزب «روسیه واحد»، حزب کمونیست روسیه، حزب «روسیه عادل» و حزب لیبرال دموکرات روسیه هستند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که در ماه آگوست از سوی مرکز سنجش افکار عمومی روسیه صورت گرفته، حزب «روسیه واحد» 57 درصد رای مثبت مردمی (یعنی 257 کرسی پارلمانی) را از آن خود خواهند کرد، کمونیستها 18 درصد (81 کرسی)، حزب«روسیه عادل» 14 درصد (64 کرسی) و لیبرال دموکراتها تنها 11 درصد و یا 48 کرسی پارلمانی را بدست خواهند آورد.

کد خبر 30489

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز