محمود مولایی: برای رضا یزدانی اعلام اسامی تیم ملی کشتی آزاد کافی بود تا از اعزام به مسابقات جهانی لاس‌‌وگاس آمریکا جا بماند.

رضا یزدانی-کشتی

كشتي‌گير وزن 97كيلوگرم برخلاف برخي قهرمانان آزاد و فرنگي در مسابقات انتخابي با قدرت ظاهر شد و با شكست تمام حريفانش جاي خود را بار ديگر در تيم ملي تثبيت كرد. اما مصدوميت بي‌موقع به او اجازه نداد تا در تورنمنت لهستان شركت كند و به‌دليل نزديك بودن با زمان مسابقات جهاني نتوانست خودش را به آمادگي برساند. يزداني با اينكه از اردوي تيم ملي جا مانده اما نمي‌تواند شرايط فعلي را بپذيرد. مي‌گويد براي مسابقات جهاني برنامه‌ريزي كرده بود و اكنون به جويبار بازگشته تا در زادگاه خود به وضعيت آسيب‌ديدگي رسيدگي كند. دارنده 2 مدال طلا و 2 برنز جهان تأكيد مي‌كند كه از حالا به رقابت‌هاي المپيك ريودوژانيرو فكر مي‌كند. يزداني در گفت‌وگو با همشهري درباره بيرون ماندن از تيم ملي، وضعيت مصدوميت‌اش، المپيك و... صحبت كرده است.

  • آقاي يزداني با اينكه زمزمه‌هاي بيرون ماندن شما از تيم ملي به گوش مي‌رسيد، اما با اعلام اسامي ملي‌پوشان رسما مسابقات جهاني را از دست داديد...

دوست نداشتم مسابقات جهاني را از دست بدهم. حالا تا مسابقات جهاني وقت هست و شايد تا آن موقع به آمادگي برسم. البته به خوبي مي‌دانم كه ديگر شانسي ندارم، چون‌كه با بدشانسي روبه‌رو شدم و به‌دليل آسيب‌ديدگي مسابقات جهاني را از دست دادم.

  • به‌عنوان پُرافتخارترين كشتي‌گير وزن 97كيلوگرم تلاش زيادي براي حضور در مسابقات جهاني انجام داديد اما اين اتفاق رخ نداد.

خيلي تلاش كردم تا يكي از ملي‌پوشان مسابقات جهاني باشم. انگيزه زيادي هم داشتم. مربيان تيم ملي هم اين مسئله را مي‌دانستند. اما آسيب‌ديدگي پا چنين اجازه‌اي به من نداد. متأسفانه از جاي بدي آسيب ديدم و هنوز به‌طور كامل برطرف نشده است. البته الان در جويبار كم‌وبيش تمرين مي‌كنم و اميدوار هستم هر چه زودتر به مرز آمادگي برسم.

  • عباس طحان كه در مسابقات لهستان قهرمان شده بود، قرار است در وزن 97كيلوگرم كشتي‌ بگيرد. فكر مي‌كنيد در مسابقات جهاني بتواند موفق شود؟

من براي طحان آرزوي موفقيت مي‌كنم. او كشتي‌گير خوبي است و همانطور كه گفتيد در مسابقات لهستان قهرمان شد. او البته در مسابقات انتخابي در كشتي با من شكست خورد و دوم شد. با همه اينها، مسابقات جهاني رويداد بزرگي است و من اميدوار هستم كه طحان علاوه بر مدال بتواند سهميه المپيك را هم بگيرد. مطمئنا كشتي‌گيران در اين دوره تلاش زيادي مي‌كنند تا سهميه بگيرند و به همين دليل شرايط تا حدودي سخت‌تر از مسابقات قبلي خواهد بود.

  • برخلاف برخي قهرمانان در مسابقات انتخابي بدون حاشيه شركت كرديد و در رتبه نخست هم قرار گرفتيد؛ يعني به‌نظر مي‌رسيد در اوج آمادگي هستيد.

واقعيت اين است كه مسابقات انتخابي شرايط خاص خودش را دارد. من با كساني كه در اين مسابقات شركت نكردند، كاري ندارم اما براي من مسابقات انتخابي آسان‌تر از مسابقات بين‌المللي است. چون من مي‌دانم با كشتي‌گيران ايراني چطوري كشتي بگيرم و برنده شوم. براي همين بدون استرس در مسابقات حاضر شدم.

  • اگر در مسابقات آمريكا سهميه المپيك 2016ريودوژانيرو كسب نشد، تكليف چيست؛ يعني تا آن موقع مي‌توانيد به مرز آمادگي برسيد؟

فدراسيون جهاني كشتي قبل از المپيك مسابقات انتخابي المپيك برگزار مي‌كند و من تا آن موقع قطعا مي‌توانم كشتي بگيرم. البته اميدوار هستم سهميه وزن 97كيلوگرم در مسابقات جهاني به‌دست بيايد تا خيال‌مان از اين بابت راحت شود.

  • در مرحله نيمه‌نهايي المپيك 2012لندن به‌دليل مصدوميت نتوانستيد مقابل كشتي‎‌گير اوكرايني مسابقه را ادامه دهيد و از كسب مدال بازمانديد. فكر مي‌كنيد شرايط در ريودوژانيرو چگونه باشد، به‌خصوص كه مدال المپيك را در كارنامه كم داريد؟

مصدوميت‌هاي پي‌درپي گاهي مثل المپيك يا همين مسابقات جهاني اجازه نمي‌دهد كارم را انجام دهم. در المپيك هم بدشانسي آوردم، وگرنه به راحتي مي‌توانستم مدال طلا بگيرم. بعد از آن خيلي به مدال المپيك فكر كردم و دوست ندارم المپيك ريودوژانيرو را از دست بدهم. بزرگ‌ترين هدفم اين است كه مدال المپيك بگيرم.

کد خبر 304849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha