همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند قرارگاه پدافند هوایی افزایش سطح تعامل با سپاه و به ویژه نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران است.

پدافند هوایی

به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سردار موسی بختیاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم صبحگاه این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در دهم شهریور سال 1387 گفت: فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی دستاوردهای بزرگی برای نیروهای مسلح و برکات زیادی برای مجموعه دفاع هوایی کشور و قرارگاه پدافند هوایی داشت.

وی افزود: پدافند هوایی در گذشته در ساختار نیروی هوایی قرار داشت که پس از تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان قرارگاه پدافند هوایی به صورت مستقل ماموریت خود را آغاز کرد که این تفکیک باعث ارتقاء توان دفاعی کشور در ابعاد مختلف حوزه دفاع هوایی مانند تقویت تجهیزات و امکانات، تقویت شبکه دیده‌بانی، ارتقاء سامانه‌های حسگر و اطلاعات و شناسایی و توسعه پوشش پدافند هوایی در سطح کشور شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هواییادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی در این سال‌ها علاوه بر انجام ماموریت‌های خود در دفاع از حریم هوایی کشور باید امور مربوط به تفکیک را هم به انجام می‌رساند و همزمان ماموریت انجام رزمایش‌ها، طرح ولایت و سایر اقدامات مربوط به پدافند نیز پیگیری و اجرا می‌شد.

بختیاری تصریح کرد: بحث تولید علم و توسعه پژوهش، طراحی و ساخت تجهیزات جدید و بهینه سازی سامانه‌های قدیم، راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات قرارگاه پدافند هوایی، راه اندازی دانشگاه، تاسیس مرکز آموزش درجه داری اراک و ایجاد مرکز آموزش‌های تخصصی و ارتقاء علمی این مرکز و تاسیس مرکز آموزش کارکنان وظیفه در سمنان و تعامل با دانشگاه‌ها و صنایع کشور از نمونه اقدامات انجام شده قرارگاه پدافند هوایی در مدت کوتاه پس از تشکیل از سال 87 تا کنون است.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند قرارگاه پدافند هوایی افزایش سطح تعامل با سپاه و به ویژه نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران است که نمونه آن افتتاح رادارهای برد بلند قدیر توسط فرمانده محترم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) بود.

کد خبر 304783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha